شبکه المنار گزارش داد روابط راهبردی میان آمریکا و اسراییل با هیچ اختلافی حتی اگر میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا باشد از بین نخواهد رفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این مساله را می توان در قرارداد فروش 14 هواپیمای اف-35 آمریکایی مشاهده کرد. پیش از این هم قراردادی برای فروش 16 فروند از همین نوع هواپیما به اسراییل امضا شده بود. ویژگی بزرگ این هواپیما رادار گریزی، عمود پرواز بودن آن و هدف قرار دادن اهداف دور دست بدون نیاز به سوختگیری هوایی است که هدف از خرید آن مقابله با تهدید ایران عنوان شده است. 

"امیر بار شالوم" تحلیلگر صهیونیست می گوید: اوباما با این قرار داد مخالفت نکرد، اگر چه در برخی موارد مانند سخنرانی نتانیاهو در کنگره کنار نیامد. این قرارداد هم برای ارتش آمریکا خوب است و هم برای اقتصاد آمریکا.

"شالی یحیموویچ" عضو کنست رژیم صهیونیستی هم گفت: ما به آمریکا برای وتو قطعنامه‌های شورای امنیت و کمک های نظامی نیاز داریم. ما گنبد آهنین را با کمکهای مالی آمریکا خریداری کردیم. هیچ نیرویی برای ما جای آمریکا را پر نمی‌کند.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص فاش کرد دستگاههای جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسراییل برای بررسی عملکرد مقامات ایرانی در مذاکرات هسته ای گردهم آمدند، این در حالی است که نتانیاهو اصرار دارد که در کنگره آمریکا سخنرانی  و از امضای توافق هسته ای با ایران جلوگیری کند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار