بر اساس تفاهم نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشکری و مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی دانشگاه بقیه الله اعظم (عج) دو طرف در راستای فعالیت های پژوهشی و آموزشی درحوزه ژنتیک باستان همکاری می کنند.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت در فعالیت های پژوهشی و آموزشی و بهره مندی از امکانات و توانایی های دو طرف برای توسعه علم و فن آوری و کاربرد آن در حوزه ژنتیک باستان و تحقق اهداف علمی و فناوری مورد علاقه دو طرف در حدود قوانین و مقررات جار ی کشور اجرا می شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه که امروز در محل پژوهشگاه به امضای سید محمد بهشتی و محمود تولایی رسید دو طرف در برقراری ارتباط پژوهشی، آموزشی در عرصه‌های علم، مواد ،فناوری و ایجاد تسهیلات در برنامه ریزی و اجرای طرح‌های ذیربط در زمینه های مشترک میراث فرهنگی و علم ژنتیک همکاری خواهند کرد.

طراحی و اجرای دوره ها، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی داخلی و بین المللی ، چاپ و انتشار نشریات ، مقالات و کتاب های علمی به صورت مشترک نیز از موضوعات مورد توافق در این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه دو طرف نسبت به تعریف و اجرای پایان نامه و رساله دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در زمینه تخصصی مورد نیاز با هدایت اعضای هیات علمی طرف ها به عنوان استاد راهنما و مشاور همکاری خواهند کرد.

مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی دانشگاه بقیه الله اعظم (عج) بر اساس این تفاهم نامه نسبت به اعطای بورس تحصیلی در رشته ژنتیک به اعضای پژوهشگاه در صورت ارایه اعلام نیاز پژوهشگاه با این مرکز همکاری می‌کند.

پژوهشگاه نیز نسبت به تأمین داده های لازم برای پژوهش های ژنتیک باستان شناسی به صورت نمونه های زیستی اقدام  خواهد کرد.

دو طرف همچنین در ایجاد بانک DNAاز استخوان های یافت شده در کاوش ها به منظور ایجاد مطالعات هر چه بهتر و قیاس در سایرکاوش ها، تبیین مدل های تغذیه ای و زیستی در دوران گذشته از طریق یافته های ژنتیکی با یکدیگر و انجام مطالعات علمی در ارتباط با تشخیص جنسیت، سن، بیماری ها و آیین و سنت های تدفینی از طریق یافته های ژنتیکی همکاری خواهند کرد.

بر این اساس و به منظور نیل به اهداف و تعهدات تفاهمنامه کارگروهی مشترک متشکل از 3نفر نماینده از سوی هر یک از دو طرف تشکیل خواهد شد که وظیفه نظارت، پیگیری، رفع مسائل و موانع احتمالی در اجرای طرح های پژوهشی مشترک و ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده را بر عهده دارند.

محمود تولایی رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی دانشگاه بقیه الله اعظم (عج) به اتفاق هیأت همراه از آزمایشگاه های فلورسانس پرتو ایکس، پلاسمای جفت شده القایی، آنالیز مواد با پرتو ایکس، سالیابی ترمو لومینسانس و متالوگرافی پژوهشکده حفاظت ومرمت آثار تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بازدید کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار