پانزده اثر بسیار ارزشمند از «قصر فونتن بلو» در فرانسه ربوده شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از فیگارو؛ روز یكشنبه صبح، پانزده فقره از آثار منحصر به فرد و بسیار ارزشمند «قصر فونتن بلو» در فرانسه كه از جمله زیباترین اشیا این موزه هم بوده اند ربوده شدند.

سرقت از «قصر فونتن بلو» در فرانسه

براساس این گزارش اشیا مسروقه توسط ملكه «اوژنی» در سال 1863 جمع آوری شده اند و متعلق به قلمرو سیام (نام قدیمی تایلند) و چین هستند. «تاج شاه سیام» كه توسط سفرای سیام به ناپلئون سوم در سال 1861 داده شده بود، یك «ماندالای تبتی» و یك «شیمر» میناكاری شده مربوط به حكومت كیانلونگ (1795-1736) جز آثار مسروقه هستند.

سرقت از «قصر فونتن بلو» در فرانسه

اهمیت این سرقت تا به حدی است كه رئیس قصر فونتن بلو آنرا یك شوك دانست.

گزارش حاكی از آن است كه سارقان با وجود زنگ خطر و دوربین های مخفی ساعت 6 صبح وارد قصر شده و اشیا را با خود برده اند. اینطور استنباط می شود كه سارقین دقیقا می دانسته اند كه دنبال چه چیز آمده اند و به شیوه ای بسیار حرفه ای اقدام به سرقت كرده اند.

سرقت از «قصر فونتن بلو» در فرانسه

طی سرقت دیگری در سال 1995 پانزده اثر دیگر از موزه ناپلئون این قصر ربوده شده بود كه نه فقره آن تا به امروز پیدا شده است. مسئولین امیدوار هستند كه این اشیا هم یك روز پیدا شده و به محلشان در مركز مجموعه ملی بازگردانده شوند.


سرقت از «قصر فونتن بلو» در فرانسه

گفتنی است؛ «قصر فونتن بلو» در 60 كیلومتری جنوب شرقی پاریس قرار گرفته و در واقع خاطرات فرانسه را از فرانسوای اول تا ناپلئون سوم در برگرفته است.

لازم به ذكر است؛ «ماندالا» در زبان سانسكریت به معنای دایره است و در حقیقت دایره هایی نمادین برای تمركز بر خویشتن در آیین بودا هستند. «شیمر» هم غولهایی شیرمانند در اساطیر یونان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار