مجید سرسنگی خبر داد

افتتاح خانه هنرمندان تربت حیدریه در دهه فجر

دکتر مجید سرسنگی از افتتاح خانه هنرمندان تربت حیدریه در نهمین روز از دهه فجر خبر داد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران؛ مجید سرسنگی با اعلام این خبر گفت: در پی مذاکرات صورت گرفته با مدیران ارشد شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه و همچنین نمایندگان انجمن‌های هنری این شهر، خانه هنرمندان تربت حیدریه در ایام الله دهه فجر در این شهر به بهره‌ برداری می‌رسد.
 
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: با همکاری و مساعدت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه و اختصاص ساختمان توسط شهرداری برای تاسیس خانه هنرمندان تربت حیدریه، این مرکز با هدف ساماندهی و حمایت از هنرمندان و برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های هنری این شهر راه‌اندازی می‌شود.
 
به گفته وی تربیت حیدریه یکی از شهرهایی است که نسبت به بسیاری از شهرها از امکانات کمتری برخوردار بوده است، اما با این وجود همواره توانسته است هنرمندان برجسته‌ای را در دامان خود تربیت کند و تاسیس خانه هنرمندان در این شهر نشان از فهم عمیق مسئولان و هنرمندان سخت کوش این شهر دارد.
 
 سرسنگی درباره رابطه خانه هنرمندان ایران با خانه‌های هنرمندان شهرها، گفت: ما تنها تجارب خود را منتقل می‌کنیم و این خود هنرمندان شهرها هستند که تصمیم گیرنده و اداره کننده خانه‌های هنرمندان هستند. البته در صورت ایجاد این خانه‌ها ما می‌توانیم در موارد بسیاری موجبات رشد فعالیت این هنرمندان را فراهم کنیم. از جمله در برنامه‌های ما تبادل برنامه‌های فرهنگی بین شهرها و تهران، ایجاد امکان ارایه آثار این هنرمندان در خانه هنرمندان ایران، اعزام گروه‌های هنری در حوزه‌های مختلف از تهران به این شهرها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حتی استفاده از گروه‌های برتر شهرستان‌ها در تبادلات هنری بین‌المللی، قرار دارد.
 
 مشاور هنری شهردار تهران همچنین در خصوص ایجاد خانه هنرمندان در سایر شهرهای کشور گفت: خوشبختانه پس از اعلام انعقاد تفاهم‌نامه  همکاری بین خانه هنرمندان ایران، سازمان میراث فرهنگی و وزارت مسکن، در راستای حمایت از تاسیس این خانه‌ها، هنرمندان و مسئولان تعداد کثیری از استان‌ها و شهرها با ما تماس گرفته و خواستار پیوستن به این جریان شده‌اند. ما هم سعی می‌کنیم به صورت فشرده و با اولویت با این عزیزان ارتباط برقرار کرده و تجارب و امکانات خود را در اختیارشان قرار دهیم. نکته مهم آن است که این جریان به دلیل دور بودن از بوروکراسی‌های رایج، دخالت مستقیم خود هنرمندان و همچنین کمک مسئولان محلی تبدیل به حرکتی امید بخش برای سرزندگی دوباره فعالیت‌های هنری در شهرستان‌ها شده است؛ هنری که ما معتقدیم مقوم هنر ملی و پشتوانه‌ای قابل اتکا برای ارایه هنرهای اصیل، معنوی و روح بخش ایران اسلامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار