درخواست‌ هنرمندان از مدیر جدید مرکز هنرهای نمایشی

آقای شفیعی؛ بشنوید که هنرمندان تئاتر به شما چه می‌گویند

با توجه به تغییر مدیریت مرکز هنرهای نمایشی چند تن از هنرمندان برای بهبود وضعیت تئاتر پیشنهادات خود را به «مهدی شفیعی» مدیر جدید مرکز مطرح کردند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران چند هفته‌ای است که از استعفای مدیر قبلی مرکز هنرهای نمایشی می گذرد و سرانجام این سمت به "مهدی شفیعی" رسید.
 
پیش از این، "مهدی شفیعی" معاونت اداری مالی مرکز هنرهای نمایشی را بر عهده داشت و با روی کار آمدن حسین طاهری از این سمت استعفا داد، اما علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وی را در سمت مشاور در امور برنامه‌ریزی در ارشاد منصوب کرد و حالا بعد از استعفای حسین طاهری جانشین وی در مرکز هنرهای نمایشی شد. 

بنابراین گزارش هنرمندان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، پیشنهادات و درخواست‌های خود را از مدیر جدید مرکز هنرهای نمایشی اینگونه مطرح کردند.

آرش دادگر کارگردان تئاتر در خصوص انتخاب مهدی شفیعی به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: انتخاب شفیعی انتخابی درست بود زیرا که او سال‌هاست در بدنه تئاتر کشور قرار گرفته و مشکلات هنر نمایش را به خوبی می‌داند اما آنچه مهم است حمایت دولت و وزارت ارشاد از تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی است.

وی ادامه داد : من مطمئنم این فرد با هنرمندان تئاتر برای پیشبرد برنامه هایش مشورت خواهد کرد و چنانچه مدیر، برنامه‌ریزی داشته باشد به طور حتم تئاتر آینده ای روشن پیدا می‌کند.

دادگر الویت‌هایی را به مهدی شفیعی گوشزد کرد و افزود: مدیر جدید 3 موضوع از جمله وضعیت تئاتر شهر، انتخاب دبیر جشنواره سی وچهارم تئاتر فجر و رسیدگی به وضعیت گروههای تئاتری در تهران و شهرستانها را باید در راس امور خود قرار دهد.

وی بیان کرد: در صورت حمایت های دولتی ما می‌توانیم گروه‌های تئاتری بزرگ و حرفه‌ای‌تری تشکیل دهیم. 

دادگر در خصوص گزینه های دیگر مدیریت مرکز هنرهای نمایشی گفت: یکی دیگر از گزینه های هنرمندان تئاتر در راس مرکز، حسین پاکدل بود چراکه او قبلا مدیریت این حوزه را بر عهده داشته و تئاتر را به خوبی می شناسد اما وی این پست را نپذیرفت.

وی تاکید کرد: مدیر جدید نباید کدخدایی عمل کند بلکه حداقل باید برای دو سال آینده برنامه ریزی داشته باشد.

در ادامه نیز کوروش نریمانی در خصوص انتخاب مدیر جدید مرکز هنرهای نمایشی گفت: مشکل تئاتر مدیریت مرکز نیست چرا که تجربه ثابت کرده با هر مدیری مشکلات تئاتر باقی مانده است.

وی افزود: زیر ساخت ها در تئاتر امری مهم است و متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالی که باید در الویت برنامه های مدیر مرکز هنرهای نمایشی باشد.

نریمانی تصریح کرد: تئاتر تاثیر نرمی بر مردم جامعه دارد و نمایندگان مجلس باید جدی ‌تر به مسئله تئاتر توجه کند. 

وی خاطرنشان کرد: مهدی شفیعی پیشتر در حوزه اداری مرکز هنرهای نمایشی فعالیت  می‌کرد و ممکن است تا حدودی مشکلات اداری و مالی تئاتری ها حل شود.

همچنین ناصر حسینی‌مهر کارگردانی که مدتی است به دلیل وضعیت و مشکلات تئاتر خانه نشین شده در خصوص تغییرات مرکز هنرهای نمایشی بیان کرد: چند وقتی است از حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی می‌گذرد و هنوز نمی‌توان نسبت به عملکرد مدیر جدید اظهارنظر کرد اما آنچه که اهمیت دارد این است که ما همیشه منتظر اتفاق های خوب برای تئاتر هستیم.

وی افزود: امروز هنرمندان به تئاتر کشور بی اعتماد هستند چرا که عملکرد گذشته مدیران کمکی به تئاتر نکرده و ما سه سال در بحران مدیریتی به سر می‌بردیم. 

حسینی مهر گفت : امیدواریم مدیریت جدید تئاتر با برنامه ریزی قدم های بلندی بردارد  و تئاتر را از این وضعیت نجات دهد.

بر این اساس نظر قریب به اتفاق هنرمندان، برنامه ریزی بلند مدت و در نظر گرفتن بودجه کافی برای تئاتر کشور است و تغییر مدیریت نمی‌تواند تاثیر چندانی در وضعیت کنونی داشته باشد بلکه مشکلات و رسیدگی ها در سطح کلان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار