رئیس جمهور اوکراین در کنفرانس خبری مشترک با رئیس شورای اروپا تاکید کرد حمایت اروپا از اوکراین بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا ، "پترو پروشنکو " رئیس جمهور اوکراین و "دونالد تاسک" رئیس شورای اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترکی حاضر شدند.

پروشنکو افزود: صلح اوکراین بسیار اهمیت دارد، اما آزمون واقعی احترام به مفاد توافق نامه آتش بس است.

رئیس شورای اروپا نیز در جریان این کنفرانس خبری در بروکسل بر حمایت قاطع کشورهای اروپایی از دولت اوکراین تاکید کرد.

"دونالد توسک" رئیس شورای اروپا گفت: ما از برقراری صلح و استقلال و حاکمیت ارضی اوکراین حمایت می کنیم. وی ادامه داد ما نسبت به مذاکرات اخیر در خصوص صلح و ثبات در اوکراین تردید داریم ولی در عین حال عزم جدی برای کمک به کی یف برای بازسازی اوکراین داریم. آزادی، دموکراسی و حق تعیین سرنوشت از جمله حقوق اساسی شهروندان هر کشوری از جمله شهروندان اوکراینی است و اتحادیه اروپا در کنار آمریکا بر اجرایی شدن این حق برای مردم اوکراین تاکید داریم.

پروشنکو نیز در ادامه گفت: حضور من در بروکسل بلافاصله پس از نشست چهار جهانبه در مینسک بلاروس نشان از اهمیت بالای حمایت اروپا از اوکراین دارد. من امروز شاهد اتحاد و همبستگی و یکپارچگی اتحادیه اروپا در خصوص اوکراین بودم. 


وی افزود: مذاکرات مینسک نفس گیر و طولانی بود و توافق حاصل شده نتیجه هفده ساعت مذاکره و بحث بود. آتش بس فوری و بدون قید و شرط، محوری ترین موضوع در این دور از مذاکرات بود.

پروشنکو در ادامه ابراز امیدواری کرد توافق امضا شده در نشست اخیر در مینسک، مسیری برای صلح و ثبات در اوکراین وپایان دادن به خونریزی ها و کشتار غیر نظامیان در کشورش باشد.

وی افزود: کی یف بر خلاف طرف دیگر، همیشه در خصوص اجرایی شدن مفاد توافق میسنک احساس مسئولیت کرده است. من به منظور هماهنگ کردن گام های بعدی با حضور شرکا و متحدان اوکراین، به بروکسل آمدم. رئیس جمهور اوکراین خواهان ایجاداصلاحات اقتصادی در کشورش با همکاری صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار