کمیساریای حقوق بشر عراق از اقدام تکفیری‌ها در سوء استفاده از کودکان فقیری که به گدایی روی آورده‌اند، خبر داد و گفت که تاکنون از 77 تن از این کودکان برای حملات انتحاری استفاده شده است.

 به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛«مسرور اسود» عضو کمیساریای حقوق بشر عراق، امروز (دوشنبه) از اقدام تکفیری‌های داعش مبنی بر سوء‌استفاده از کودکان گدا و فقیر و به‌کارگیری آنها در حملات انتحاری خبر داد.

وی با حضور در شبکه ماهواره‌‌ای «السومریه نیوز» گفت: گدایی در خیابانهای عراق اکنون به یک مشکل جدی تبدیل شده است و داعش از  کودکانی که به گدایی روی آورده‌اند، سوء استفاده می‌کنند و تاکنون بیش از 77 کودک با چنین شرایطی جذب داعش شده‌ و در حملات انتحاری به کار گرفته شده‌اند.

اسود در ادامه به افزایش تعداد کودکان یتیم و فقیر به دلیل حملات تروریستی و کشته شدن سرپرست‌های خانوارها، اشاره کرد و از پارلمان و طرف‌های مسئول عراقی خواست تا قوانینی را برای حمایت از این کودکان و ایجاد محیط مناسب برای زندگی آنها وضع کنند.

وزارت حقوق بشر عراق نیز پیش از این اعلام کرده بود که داعش از کودکان بالای 12 سال سوء‌استفاده می‌کند و آنها را برای انجام حملات انتحاری به الانبار می‌فرستد. این کودکان بین 500 تا 3000 دلار خرید و فروش می‌شوند.
منبع: فارس
برچسب ها: استفاده ، انتحاری ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار