احضار سفیر ایران به وزارت خارجه اروگوئه‎

روزنامه گاردین مدعی شد وزارت خارجه اروگوئه سفیر ایران در این کشور را احضار کزده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین؛ این روزنامه انگلستانی ، مدعی شد وزارت خارجه اروگوئه سفیر ایران در این کشور را احضار کرده است.

این خبر بعد از آن رسانه ای شد که روز جمعه روزنامه اسرائیلی هاآرتص مدعی شد اروگوئه یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرده است.
گاردین نوشته است یک دیپلمات ایرانی با خودروی خود که دارای پلاک دیپلماتیک بوده است در نزدیکی سفرات اسرائیل در مونته ویدئو دیده شده است.این روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع ارشد امنیتی در کابینه رژیم غاصب قدس مدعی شده است که دلیل احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اروگوئه نیز همین مورد بوده است.

اوائل سال جاری میلادی ، بر اثر انفجار یک بمب در ساختمانی در مونته ویدئو ، انفجار کوچکی رخ داد و که بعد از تحقیقات پلیس اعلام شد این بمب به طور کامل عمل نکرده است.هاآرتص مدعی شده بود علی رغم فاصله زیاد این ساختمان با سفارت اسرائیل ، ایران متهم اصلی این حادثه می باشد و دلیل نقش ایران نیز انتقام گرفتن از اسرائیل به خاطر حمله به قنیطره می باشد.
اما در پاسخ به این ادعای اسرائیلی ها ، وزارت خارجه و وزارت کشور اروگوئه روز جمعه اعلام کردند که خبر هاآرتص کذب است و هیچ دیپلمات ایرانی از مونته ویدئو اخراج نشده است.

دو وزرات خانه فوق ، ضمن ابراز نگرانی از شرایط پیش آمده اعلام کرده بودند که هیچ ارتباطی بین دیپلمات ایرانی و کیف حاوی بمب وجود ندارد. سفیر ایران نیز تاکید کرده بود که دیپلمات ایرانی برای کار شخصی پزشکی خود در آن محل حضور داشت.
وزارت کشور اروگوئه تاکید کرده بود که دیپلمات ایرانی مذکور ، در ماه دسامبر به دلیل اتمام زمان ماموریت خود مونته ویدئو را ترک کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار