مروری بر داستان‌های باورنکردنی تاریخ فوتبال جهان(2)/

حماسه ملبورن چگونه خلق شد؟

در ادامه این قسمت از داستان های باورنکردنی فوتبال این بار به حساس ترین و تاریخی ترین دیدار پلی آف تاریخ جام های جهانی می پردازیم که به نام "حماسه ملبورن" بین دیدار فوتبال ایران و استرالیا ثبت شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در لحظاتی از نیمه دوم دور برگشت دیدار پلی آف جام جهانی 1998 که استرالیا 2 بر صفر از تیم ملی ایران پیش افتاده بود هیچ کسی باور نمیکرد غیورمردان ایرانی با ستاره هایی چون پاشازاده، خداد عزیزی،مهدی مهدوی کیا ،احمد رضا عابدزاده ،ابراهیم تهامی و کریم باقری چنان طوفانی در کمتر از نیم ساعت به پا کند که با تساوی 2 بر 2 به دلیل گل زده در خانه حریف به جام جهانی صعود کند و همگان فکر شکست سنگین ایران را درذهن داشتندو این ماجرا یعنی حماسه ملبورن هنوز باورنکردنی است.

حماسه ملبورن چگونه خلق شد؟

بر اساس این گزارش ،استرالیا ستاره های بزرگی در حد تیم ملی برزیل در لیگ برتر انگلیس وحتی باشگاه لاتزیو مانند پل اوکان، مارک بوسنیچ ،ویدوکا ،هری کیول ،لازاریدیس در اختیار داشت و در روی کاغذ بر تیم ملی ایران برتری محسوس داشت.

حضور یک تماشاگر دیوانه استرالیایی در لحظاتی که شکست 2 بر صفر به نام ایران ثبت شده بود و تور دروازه احمد رضا عابدزاده که امید را به تیم ملی تزریق میکرد پاره کرد ،سبب شد تا لحظات نفسگیر بیشتر شود و والدیر ویرا سرمربی سابق تیم ملی کشورمان که به صورت عجیبی پس از این بازی درخشان برکنار شد، توصیه های لازم را به بازیکنان کند و ابراهیم تهامی را وارد بازی کند.

حماسه ملبورن چگونه خلق شد؟


این گزارش حاکیست ،به صورت عجیبی ابراهیم تهامی در یک رفت و برگشت به کریم باقری توپی را داد که با ضربه زیبای وی بوسنیچ برای اولین بار در این بازی تسلیم شد .

حماسه ملبورن چگونه خلق شد؟

استرالیایی ها که با بدشانسی تمام دست کم 8 موقعیت گلزنی مسلم را در مقابل دروازه عابدزاده از دست دادند که البته باید گفت هنرنمایی پاشازاده و احمدرضا عابدزاده که بارها توپ را از خط دروازه برگردادند، نیز بی تاثیر نبود به یکباره برای دومین بار تسلیم غزال تیز پای فوتبال کشورمان یعنی خداد عزیزی آن هم در ملبورن شد تا تساوی2-2 حکم به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 1998 فرانسه دهد حتی اگر داور بیش از 6 دقیقه وقت اضافه برای این بازی ثبت کند.

حماسه ملبورن چگونه خلق شد؟

حماسه ملبورن چگونه خلق شد؟



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
بعدش هم رفتن جام جهانی سوراخ شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
ای بابا حماسه چیه؟!
90 دقیقه رفته بودن توی قوطی شانسی دقیقه آخر گل زدن.
هنوز تو کف 15 سال پیش هستید
-
مهدی
۰۹:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
یادش بخیر
آخرین اخبار