هوای پاک؛

هوای اردبیل پاکترین هوای کشور است

موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: وضعیت آلایندگی هوا در استان اردبیل بسیار پایین‌تر از استانداردهای ملی است و این استان در اکثر ایام سال از هوای سالم و پاکی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ هوا دارای آلاینده‌های طبیعی نظیر هاگهای قارچها ، تخم گیاهان ، ذرات معلق نمک و دود و ذرات غبار حاصل از آتش جنگلها و فوران آتشفشانهاست. همچنین هوا حاوی گاز منوکسید کربن تولید شده به شکل طبیعی (CO) حاصل از تجزیه متان (CH4) و هیدروکربنها به شکل ترپنهای ناشی از درختان کاج ، سولفید هیدروژن (H2S) و متان (CH4) حاصل از تجزیه بی‌هوازی مواد آلی است.

17 واحد آلاینده در استان اردبیل تعطیل شده است

موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال 17 واحد آلاینده در استان اردبیل تعطیل شده است.

وی افزود: تمامی این واحدها به دلیل آلایندگی هوا تعطیل نشده است بلکه تعدادی از آنها به دلیل پسماندها و آلودگی هوا پلمب شده و به تعطیلی کشیده شده‌اند.

پسماندهاباید بصورت اصولی و بهداشتی دفع شوند

موسوی با بیان اینکه پسماندها به عنوان مختلف صنعتی، کشاورزی، ویژه و بیمارستانی تقسیم شده و نسبت به دفع آنها اقداماتی انجام می‌شود، گفت: دفع این پسماندها نمی‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد بلکه در بحث مدیریت پسماند آنچه مهم به نظر می‌رسد دفع اصولی و بهداشتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: در چهار شهر استان شامل گرمی، نیر، سرعین و کوثر محل دفع زباله‌ها و پسماندهای شهری مناسب نیست و در سایر شهرها وضعیت نسبتا مطلوبی را شاهد هستیم.

توزیع بنزین یورو4 از سال آینده در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام مسئولان از سال آینده احتمال توزیع بنزین یورو4 در اردبیل وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه مصرف بنزین استاندارد و یورو4 در کلانشهرها در حال انجام است، افزود: با توجه به جمعیت اردبیل خودروهای آن کمتر از استان‌های بزرگ و کلان کشور است توزیع بنزین یورو 4 در اردبیل در حال حاضر انجام نمی‌شود.

پوشش گیاهی مهمترین راهکار برای مقابله با گرد و غبار

مدیر کل محیط زیست استان تولید گرد و غبار را در اردبیل یکی از معضلات و مشکلات جدی توصیف کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه وزش بادهای شدید در این استان به ویژه در فصل پاییز مشکلاتی را به وجود می‌آورد گفت: باید جهاد کشاورزی استان نسبت به پوشش گیاهی در مناطقی که احتمال گرد و غبار در آن بیشتر است اقدام کنند.

موسوی در مورد دغدغه و نگرانی محیط زیست از فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه و ریخته شدن غیراصولی نخاله‌های ساختمانی در اطراف و حریم شهرها گفت: ضرورت دارد این مشکل تا حد زیاد با رفع برخی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

40واحد صنعتی اردبیل باید به سیستم پایش آنلاین مجهز شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید 40 واحد صنعتی در این استان به سیستم پایش آنلاین مجهز شود که تاکنون تنها یک واحد صنعتی اقدام به این کار کرده است.

آلودگی هوا با اقبال مردم به استفاده از وسایط نقلیه عمومی برطرف می‌شود

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: آلودگی هوا به عنوان معضلات جامعه صنعتی امروز تنها با اقبال مردم و استفاده از وسایط نقلیه عمومی و پرهیز از تردد خودروهای تک سرنشین قابل برطرف شدن است.

با توجه به صنعتی شدن و ماشینی شدن زندگی در عصر کنونی وضعیت هوا و تنفس کشیدن در آن به برخی از دغدغه‌ها و مشکلات دامن زده به طوری که همه باید با احساس مسئولیت تلاش کنیم تا این وضعیت با یک برنامه‌ریزی درست بهبود یافته و مشکلات و موانع از پیش‌رو برداشته شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، هوای ، پاک ، استاندارد ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.