هاشمی در مراسم افتتاح نسل جدید دپارتمان توالی ژنتیکی گفت: وجود امکانات تشخیصی موجود به منظور تشخیص ناهنجاری‌های ژنتیکی، باعث می‌شود تا از بارداری های پرخطر پیشگیری شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح نسل جدید دپارتمان توالی ژنتیکی، ضمن ابراز خرسندی از خدمت رسانی موسسه پزشکی نسل امید مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی به بخشی از مردم، گفت: امید است مراکزی این چنین افزایش پیدا کند تا همه مردم در سراسر کشور از خدمات کنترل اختلالات رشد و تکامل و ناهنجاری های زمان تولد بهره مند شوند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد تا مراکزی مشابه، توسط خیرین سلامت و در همه جای کشور ساخته شود و خدمات آنها در دسترس همه مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در حوزه آموزشی می تواند حضور داشته باشد و در ارائه خدمات توانبخشی هم، انتظار از سازمان بهزیستی و هلال احمر داریم که فعال تر حضور یابند.

به گفته وی، تمام افرادی که در مراکزی مثل پژوهشگاه رویان و موسسه پزشکی نسل امید خدمت می کنند، به نوعی عمل صالح انجام می دهند.

دکتر هاشمی افزود: بخشی از مشکلات ناشی از ناتوانی و معلولیت ها در نوزادان، به دلیل کم اطلاعی افراد جامعه و بخش عمده ای از آن به دلیل عدم بهره مندی مردم از وجود خدماتی است که می تواند از معلولیت ها و ناهنجاری های زمان تولد پیشگیری کند.

دکتر هاشمی در ادامه افزود: وجود امکانات تشخیصی موجود به منظور تشخیص ناهنجاری های ژنتیکی ، باعث می شود تا بتوان از بارداری های پرخطر و تبدیل به مشکلات بزرگ تر پیشگیری کرد.

وی همچنین، با اشاره به وجود نارسایی هایی در بخش توانبخشی در کشور، گفت: چنانچه خدمات توانبخشی مناسب و خوب برای فرد بیمار بعد از برخی از اعمال جراحی صورت نگیرد، ممکن است نتیجه نامطلوبی از جراحی داشته باشیم و حتی می توان با انجام توانبخشی مناسب برای فرد بیمار، از بسیاری از اعمال جراحی نابجا جلوگیری کرد.

وزیر بهداشت، بر لزوم انجام اقدامات لازم توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: لازم است بیمه های درمانی در خصوص پوشش خدمات توانبخشی همکاری بیشتری داشته باشند.

دکتر هاشمی، بر ضرورت ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات، تاکید کرد و گفت: امید است در آینده همان طور که جهت گیری دولت و مجلس است به این عدالت برسیم تا بیمار به جز درد و رنج بیماری نگرانی دیگری نداشته باشد.

وی، ضمن اشاره به ایجاد مراکزی از سال آینده برای مراجعه بیماران صعب العلاج، افزود: در این مراکز، خدمات جامعی به بیماران سرطانی مثل شیمی درمانی و رادیوتراپی ارائه خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار