رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لزوم تبادل اطلاعات تجاری جهت افزایش مراودات میان ایران و بنگلادش گفت: ما از تشکیل کمیته مشترک بازرگانی میان دو کشور استقبال می‌کنیم و به دنبال تشکیل آن هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در دیدار فعالان بخش خصوصی با هیئت بنگلادش با اشاره به زمینه‌های موجود همکاری میان دو کشور اظهار داشت: موضوع انرژی یکی از موارد قابل توجهی است که می‌توان بین ایران و بنگلادش به عنوان کار اساسی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حمل و نقل شهری و نیز صنایع تبدیلی کشاورزی از دیگر زمینه های همکاری میان دو کشور می‌تواند باشد.

به گفته شافعی، از بسیاری از محصولات کشاورزی بنگلادشی مانند محصولات نساجی و پوشاک و کنف در بازار منطقه‌ای ایران مصرف بسیاری دارد لذا به شدت در این زمینه‌ها می‌تواند همکاریهای قابل توجهی داشته باشد.

شافعی تصریح کرد: امیدواریم مبادله هیئتهای تجاری بخش خصوصی به عنوان عاملی تعیین کننده در افزایش تجارت بین دو کشور تاثیرگذار باشد و ما به عنوان نماینده بخش خصوصی آماده‌ تا مبادله هیئتهای تجاری میان دو کشور را افزایش دهیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به لزوم تشکیل کمیته مشترک بازرگانی میان ایران و بنگلادش گفت: با تکمیل این کمیته تبادل اطلاعات میان ایران و بنگلادش تسهیل می‌یابد.

وی افزود: آینده اقتصاد منطقه در حال تحول است و ما آینده متفاوتی را با توجه به اینکه واحدهای تولیدی ما در جهت ارتقا هستند پیش رو خواهیم داشت.

شافعی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکید دولت ایران در مبادلات تجاری با دولتهای اسلامی است لذا این فرصت مناسبی برای کشور بنگلادش است تا از این فرصت به نحو احسنت استفاده نماید.

صادرات 25 میلیون دلاری بنگلادش به ایران

صابر حسین چودری نماینده مجلس بنگلادش در دیدار فعالان بخش خصوصی با هیئت بنگلادش گفت: ما معتقد هستیم که در جهت تسهیل تجارت میان ایران و بنگلادش باید اطلاعات تجاری مبادله شود لذا به دنبال ترخیص کمیته تجاری بین دو کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات بنگلادش به ایران 25 میلیون دلار است گفت: 98 درصد نخ جود تولیدی در بنگلادش به ایران صادر می‌َشود.

وی افزود: 26 کارخانه تولید نخ در بنگلادش وجود دارد که روزانه 800 تن نخ جود تولید می‌کند.

چودری تاکید کرد: علیرغم مشکلات مالی در خصوص ارتباط تجاری میان دو کشور با این وجود ما به دنبال حل این مشکلات هستیم و امیدواریم شاهد افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور باشیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، بنگلادش ، کمیته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار