رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش های غیرمبدل در کشور اشتیاق بیشتری به سودآوری نسبت به سایر بخش ها دارند و اقتصاد را از یک حرکت منطقی به سمت تولید بازمی‌دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در دومین روز از همایش اقتصادی ایران اظهار داشت: حرکت در طول ده سال گذشته در مسائل اقتصادی با چشم بسته و بدون برنامه بوده است و از زمانی که برخلاف اساس و علم دخالت در رابطه بنگاه‌ها و بانک ها توسط دولت ها ایجاد شد مشکلات اقتصادی شروع شد.

شافعی ضمن اشاره به دست کاری در نرخ تسهیلات بانکی و مشکلات آن گفت: برخی تکالیف تحمیل شده به بانک ها رابطه منسجم بانک ها و بنگاه‌ها را متفاوت از قبل کرد.

وی افزود: با توجه به از کار افتادن بخش تولید زمینه‌های رشد بخش های غیرمبدل در کشور فراهم شد و اشتیاق این بخش ها به سودآوری نسبت به بخش های مبدل بیشتر است و اقتصاد را از یک حرکت منطقی به سمت تولید بازمی‌دارد.

شافعی ضمن تاکید به شرایط فعلی اقتصادی گفت: مدیران بانکی باید تصمیم های غیرعادی در شرایط غیرعادی بگیرند و چه بسا لازم است در شرایط غیرعادی تصمیم غیرمنطقی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: برای عبور از وضعیت کنونی اقتصاد نیازمند همکاری بخش خصوصی، سیستم بانکی و دولت هستیم.

شافعی در خصوص سیستم بانک مرکزی بیان کرد: اگر بانک مرکزی اجبار داشته باشد به فرموده‌ها عمل کند و از استقلال برخوردار باشد  شرایط فعلی تغییر خواهد کرد.

شافعی ضمن اشاره به سخنان رییس جمهور در خصوص شفافیت سازی سازمان ها گفت: از بانک ها خواهش می‌کنیم بدهی‌های معوق خود را منتشر کنند تا بدانیم سهم بخش خصوصی و سایر بخش ها از این بدهی‌ها چقدر است و همچنین آمادگی لازم جهت همکاری صمیمانه را اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مبدل ، کشور ، سود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار