در صورتیکه پوسیدگی دندان کودک با درد همراه باشد انجام اقدام اورژانسی برای درمان آن ضرورت دارد.

کیوان ساعتی دندانپزشک ترمیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ پوسیدگی در دهان کودکان سبب سرایت آن به سایر دندانها نیز می‌شود این پوسیدگی به دلیل عامل باکتریایی به وجود می‌آید که در نتیجه آن پوسیدگی بر روی دندانها قرار می‌گیرد.

وی افزود: ادامه پوسیدگی در دهان کودک، التهاب عصب را به دنبال دارد در مواردی نیز سبب درد شدیدی در دهان وی می‌شود این درد شدید به ایجاد چرک و عفونت در دندان کودک منجر می‌گردد.

این دندانپزشک ترمیمی با اشاره به دیگر عواقب وجود دندان پوسیده در دهان کودک اظهار داشت: گاهی پوسیدگی شدید در دهان کودک، آبسه و چرک را درون فک ایجاد می‌کند در صورتیکه این آبسه و چرک در همان منطقه باقی بماند به بعضی فضاهای چشم و پشت گلو وارد می‌شود و بیماری سیتی‌سمی را برای وی ایجاد می‌نماید

ساعتی ادامه داد: به محض اینکه دندان کودک بر اثر پوسیدگی بشکند یا در اثر آن حفره‌ای در دندان وی ایجاد شود. باید نسبت به درمان پوسیدگی اقدام کرد.در صورتیکه پوسیدگی دندان کودک با درد همراه باشد انجام اقدام اورژانسی برای درمان آن ضرورت می‌یابد.

وی تصریح کرد: همچنین در صورتیکه دندان کودک بر اثر پوسیدگی، آبسه کرد غیر از درمان دندان از آنتی‌بیوتیک تراپی هم برای درمان آن استفاده می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.