جیمز جفری سفیر سابق آمریکا در عراق ضمن تاکید بر ضرورت رهبری کشورهای ائتلاف از سوی آمریکا اذعان کرد برای از بین بردن داعش و جلوگیری از قدرت ایران در عراق آمریکا باید حضور طولانی مدتی در این کشور داشته باشد‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فارن پالسی‎؛جیمز جفری سفیر سابق آمریکا در عراق امروز اعلام کرد بدون حضور طولانی مدت آمریکا، عراق نمی تواند به ثبات و امنیت برسد. وی تاکید کرد برای شکست همیشگی داعش و ممانعت از قدرت ایران در عراق باید نیروهای آمریکایی مدت زمانی طولانی در این کشور حضور داشته باشند.

او تاکید کرد حضور امریکا  از فرقه گرایی های مذهبی در عراق جلوگیری می کند!  امریکا به همراه متحدانش باید به دنبال ایجاد ساختاری برای همکاری میان شیعه وسنی باشند این سازش برای جلوگیری از اقدامات تروریستی ضروری است.

فارن پالسی نوشت کارشناسان آمریکایی معتقدند برای جلوگیری از تکرار عقب نشینی آمریکا در سال 2011 از عراق که منجر به قدرت یافتن ایران و به حاشیه رفتن آمریکا و نیز تشکیل داعش شده است، آمریکا باید برای مرحله بعد از شکست داعش برنامه ریزی کند. این مجله اشاره می کند یکی از گزینه ها مداخله نیروهای بین المللی برای حفظ صلح میان مناطق شیعی و سنی و کردی و نیز جلوگیری از تجزیه عراق براساس فرقه گرایی های مذهبی است.
جان آلن فرستاده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف بین الملل امروز احتمال داد اوباما قصد از بین بردن کامل داعش را ندارد او اشاره کرد اوباما چنین قصدی را ندارد.‎
این در حالی است که اوباما در 3 دسامبر 2014 اطمینان خاطر داد که ائتلاف بین الملل قادر است داعش را به طور کامل از بین ببرد.
سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در 14 سپتامبر 2014 تاکید کرد آمریکا وارد جنگ زمینی در عراق و سوریه نخواهد شد. از سوی دیگر تصریح کرد آمریکا در صورتی که دیگر متحدانش زمینی همکاری کنند می توانند داعش را از بین ببرند!‎

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، امریکا ، سفیر ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار