با نزدیک شدن به آغاز کار کنگره جدید آمریکا نمایندگاه آمریکایی در پی تصویب طرحی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از دستیاران کنگره آمریکا گزارش داده است که سنای آمریکا که با اکثریتی جمهوری‌خواه از ماه آینده میلادی کار خود را آغاز می‌کند، در هفته‌های ابتدایی فعالیت، تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش کنگره نقطه شروع کار کنگره در خصوص لایحه تحریم‌های ایران در واقع لایحه‌ای است که یکسال قبل توسط "مارک کرک" سناتور جمهوری خواه آمریکایی و "رابرت منندز" نوشته شد و موفق شد حمایت 60 نفر از سناتورهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را علیرغم مخالفت کاخ سفید کسب کند.

 کرک و گراهام اواخر هفته اعلام کردند که در ماه ژانویه رأی‌گیری در زمینه لایحه تحریم‌های ایران انجام خواهد گرفت و این در حالی است که دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا با آن مخالف است چون معتقد است که تصویب تحریم‌های جدید، مذاکرات هسته‌ای با ایران را از مسیر اصلی خارج می‌کند.

پولتیکو گزارش کرد که رهبران جمهوری‌خواه کنگره هنوز برنامه رأی‌گیری در خصوص لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را نهایی نکرده‌اند اما این لایحه از حمایت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بهره‌مند است و مک کانل و تمامی تیم مدیریتی وی از این لایحه حمایت کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است اتخاذ یک موضع تقابلی در قبال ایران در حالیکه مذاکرات  هسته‌ای ایران و گروه موسوم 1+5  در جریان است، ظاهراً به یک اولویت در سنا جدید آمریکا  تبدیل شده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کنگره ، ایران ، تصویب ، طرح ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار