نخست وزیر عراق تاکید کرد دولت اجازه نمی دهد حتی یک سرباز جنگجوی خارجی در عراق ،چه با مصونیت و چه بدون مصونیت، حاضر شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه،  نخست وزیر عراق تاکید کرد دولت اجازه حضور نیروهای بیگانه را در این کشور نخواهد داد. 

"حیدر العبادی" در سخنرانی خود در بغداد بر حفظ یکپارچگی عراق و ادامه مبارزه با دشمنان این کشور تاکید کرد. 

العبادی گفت: ما اجازه نخواهیم داد هیچ جنگجوی خارجی در خاک عراق حضور داشته باشد. ما حاضر نیستیم به هیچ کسی مصونیت قضایی بدهیم. 

وی خاطر نشان کرد: ما به مقابله با دشمنان عراق و دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور ادامه می دهیم. ما اجازه نمی دهیم حتی یک سرباز جنگجوی خارجی در عراق چه با مصونیت و چه بدون مصونیت حاضر شود. 

نخست وزیر عراق گفت: ما اراده جدی داریم تا همه شهرهای عراق را از لوث تروریست های داعش پاکسازی کنیم. ما از فداکاری نیروهای مسلح عراق و نیروهای مردمی در مبارزه با داعش تقدیر می کنیم. عراق امروز با حمله وحشیانه داعش و حامیان آن روبروست که نقض حاکمیت ملی کشور است.

حیدر العبادی افزود: ما امروز برای حفظ حاکمیت عراق می جنگیم. عراقی ها با خون و فداکاری خود به جهان ثابت خواهند کرد برای حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و کرامت کشورشان آماده هستند.

وی خاطرنشان کرد: مقامات دولتی باید با شهروندان صرفنظر از قومیت یا طایفه ایش تعامل کنند. همه عراقی ها باید در برابر مقامات برابر باشند. هر مقام عراقی باید از همه شهروندان دفاع کند. همانطور که نوری المالکی عمل می کرد، ما هم از برادران ایزدی در جبل سنجار مانند فرزندان خود در کربلاء دفاع می کنیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار