با حضور 27 دانشجوی مسیحی مراسم گرامیداشت سال نو میلادی امروز 6 دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود طباطبایی رئیس واحد علوم پزشکی تهران در این مراسم با گرامیداشت و تبریک تولد حضرت مسیح(ع) به دانشجویان حاضر و همه مسیحیان کشور، زندگی وی را سرشار از رحمت، لطف، محبت، ارشاد و گذشت دانست و گفت: از بزرگترین معضلات جامعه بشری نبود گذشت است؛ متاسفانه همه به دنبال انتقام هستیم و خود را بدهکار مردم نمی‌دانیم و به دنبال این هستیم که به ما احترام بگذارند و خود احترام نمی‌گذاریم.

 وی با بیان اینکه عسیی(ع) پیامبر صلح و دوستی است، ادامه داد: در گفتار و کردار ایشان انتقام وجود ندارد و خود را مدیون مردم می‌دانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران با تشریح سرگذشت آزار و اذیت‌ها به پیامبران الهی بویژه پیامبر اسلام(ص) گفت: با آن همه آزار و اذیت‌ها، ایشان آنها را وسیله تقرب به خداوند می‌دانند و برای ما و پیروان آن حضرت نوعی آموزش و روش زندگی مناسب است.

طباطبایی با بیان اینکه مشکل ما این است که نسبت به همدیگر گذشت نداریم، افزود: اگر احساس کنیم که نسبت به جامعه مدیون هستیم و باید در برابر مسئولیت خود پاسخگو باشیم، جامعه‌ای بر اساس زندگی پیامبران‌مان خواهیم داشت.

اقلیت‌ها همواره در ایران مورد احترام‌ بوده‌اند

وی در ادامه اظهار داشت: اینکه حضرت عیسی(ع) مبشر و پیام‌رسان پیامبر خاتم بوده برای دین ما و اسلام ما یک افتخار است؛ پیامبران از ابراهیم(ع) تا خاتم(ص) همه پیام وحدت، دوستی و مهربانی داشته‌اند، آنان برای ما پیام بزرگواری، احترام به دیگران، انسان بودن، دوری از خصایل رذیله و ... را به ارمغان آورده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران با تاکید بر اینکه اقلیت‌ها همواره در ایران مورد احترام‌ بوده‌اند، اظهار کرد: آنان در کنار ما براحتی زندگی می‌کنند و دارای حق و حقوق هستند و در مجلس ما دارای نماینده بوده و به صنعت و تکنولوژی ما کمک می‌کنند و بعد از انقلاب در نظام جمهوری اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و در دفاع مقدس نیز خود را شریک مشکلات مردم دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه برادران و خواهران مسیحی ما به مقدسات و عقاید ما احترام می‌گذارند، گفت: احترام آنان به مقدسات و عقاید ما جزء ارزش‌های انسان‌های موحد است؛ زندگی سالم و پر از صلح و صفا برای بشریت آرزو می‌کنم به امید روزی که مهدی موعود (عج) به همراه یاران خود بویژه حضرت عیسی مسیح(ع) جهان را پر از عدل و داد کند و همراه با انسان‌های آزاداندیش و آموزه‌های‌شان بشریت را از گمراهی نجات دهند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار