هفته دوازدهم لیگ ملی بسکتبال با یک نتیجه غیرمنتظره و یک تغییر در جدول رده بندی همراه بود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم شهرداری گرگان در هفته دوازدهم لیگ ملی بسکتبال با پیروزی مقابل مهرام دست به کار بزرگی زد و با یک پله صعود جای پمینا را در رده ششم جدول گرفت. سایر رده های جدول با وجود شکست مهرام و نفت آبادان و پیروزی هفت الماس قزوین تغییری نکرد.

تقویت صنایع قبل از دربی

صمد نیکخواه بهرامی که هفته قبل به خاطر مسافرت در ترکیب پتروشیمی بندرامام غایب بود به ترکیب این تیم برگشته و وحید حاجیان هم بعد از مصدومیت فصل پیش از هفته قبل بار دیگر وارد ترکیب تیم اول ماهشهر شده بود اما تقویت تیم صنایع باعث شد که اختلاف عجیب 58 امتیازی دور رفت در دربی ماهشهر تکرار نشود.

تیم صنایع که بار دیگر بعد از یک نیم فصل بدون برد از حمایت تماشاگران خودی بهره می برد از بازی امروز فرید زرقی، مجتبی بردبار و مجید قاسم زاده را به ترکیب خود اضافه کرده و کوارتر دوم بازی را هم با نتیجه 18 بر 14 برد.

پتروشیمی بندرامام با پیروزی در 3 کوارتر دیگر در پایان با نتیجه 75 بر 53 برنده بازی شد.

مجید قاسم زاده بازیکن جدید صنایع با 17 امتیاز، 4 ریباند و 2 توپربایی بهترین بازیکن تیم بود.

 حامد سهراب نژاد با 13 امتیاز و 5 ریباند در کنار بهنام یخچالی با 12 امتیاز، 3 ریباند و 5 توپربایی بهترین بازیکنان پتروشیمی بودند.

میثم میرزایی و محمد جمشیدی بازیکنان سابق دانشگاه آزاد هر کدام 12 و 13 امتیاز برای پتروشیمی کسب کردند. جمشیدی 5 پاس گل و میرزایی 6 ریباند هم در این بازی داشتند.
 
برد تاریخی گرگان مقابل مهرام


گرگان پیش از این بازی های خوبی را مقابل تیم های تهرانی انجام داده اما موفق به شکست مهرام نشده بود با این وجود پیش بینی های کبیر سرمربی گرگان در مورد عملکرد بهتر تیم در نیم فصل دوم و احتمال شکست مهرام درست از آب درآمد و تیم گرگانی با نتیجه 76 بر 73 مهرام را شکست داد.

نکته جالب این بازی غیبت تماشاگران گرگانی به خاطر اجرایی شدن حکم تعلیقی محرومیت آنها بود. برد بدون تماشاگران گرگانی باعث تقویت این بحث شد که رفتارهای تماشاگران این شهر گاهی به ضرر تیم خودی تمام می شود.

گرگانی ها که برتری را از کوارتر اول آغاز کرده بودند در پایان نیمه هم با نتیجه 32 بر 27 برنده شدند.

بازی خوب کامیار صادق زاده و اعتراض مهرامی ها

مهرامی ها در این بازی چند اعتراض هم به داوران مسابقه داشتند که یک بار با اعلام خطای تکنیکال به خاطر اعتراضات فرید اصلانی باعث 5 خطایی شدن این بازیکن شد و بار دیگر در ثانیه های پایانی بازی صدای مصطفی هاشمی سرمربی تیم را درآورد.

گرگانی ها که تا دقیقه آخر با اختلاف 4 و 5 امتیازی بازی را کنترل می کردند در 20 ثانیه آخر تنها 2 امتیاز جلو بودند.

بازیکنان مهرام در این ثانیه ها تنها تلاش می کردند که با خطا بازیکنان گرگان را متوقف کرده و در حملات خود امتیاز بگیرند. با این شرایط در 9 ثانیه پایانی با یک پنالتی کاوه نورافزا نتیجه به 75 بر 73 رسید. سعید داورپناه در مالکیت بعدی گرگان  در تلاش برای گرفتن توپ از کاوه نورافزا بود که داور خطای او را اعلام کرد. 

با اعتراضات نیمکت مهرام مبنی بر اینکه داورپناه تنها توپ را گرفته بود، داوران برای لحظاتی در مورد تصمیم خود شروع به مشورت کردند و در نهایت خطا به نفع گرگان تایید شد تا با گل شدن یک پنالتی بازی با اختلاف 3 امتیاز به نفع این تیم تمام شود.

مجتبی بنی عقیل و بابک نظافت دو بازیکن اصلی گرگان در جریان نیمه اول با مصدومیت ادامه بازی را از دست دادند.

کامیار صادق زاده بازیکن جوان گرگان به خصوص در کوارتر آخر بازی یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود و با 11 امتیاز، 2 ریباند و 4 پاس گل دومین بازیکن موثر گرگان شد.
 
ساسون آبرامیان با 9 امتیاز، 10 ریباند و 3 بلاک شات موثرترین بازیکن گرگان بود. پویا تاجیک 13 امتیاز و 6 ریباند و نوید فراهانی 11 امتیاز دیگر برای گرگان گرفتند.

سعید داورپناه با 15 امتیاز و 3 ریباند در کنار آرمان زنگنه با 12 امتیاز و 10 ریباند و اوشین ساهاکیان با 15 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکنان مهرام بودند. 

برد قزوین در حضور سرزده دولو


رمضانعلی دولو سرپرست فدراسیون بسکتبال در هفته دوازدهم لیگ به قزوین سفر کرده و بازی تیم های هفت الماس و نفت آبادان را از نزدیک تماشا کرد. حضور دولو طبق گفته کادرفنی هفت الماس بدون اطلاع قبلی و سرزده بود.

اعتراضات دور رفت اسلامی به داوری هم باعث شده بود که آبکاریان رئیس کمیته داوران در کنار واحدپور رئیس کمیته مسابقات به قزوین سفر کنند و از نزدیک جدال تیم های چهارم و پنجم جدول را زیر نظر بگیرند.

نفت که در بازی خانگی دور رفت برنده شده بود در کوارتر اول بازی هم با پرتاب های 3 امتیازی و استفاده از ترن اور (توپ های از دست رفته)قزوین با نتیجه 28 بر 18 برنده شد. 

هفت الماس در کوارتر دوم اختلاف 10 امتیازی را به سرعت جبران کرد و با 5 امتیاز مجید صالحی در 2 دقیقه آخر از تیم میهمان پیش افتاد. نیمه اول با برد 44 بر 37 هفت الماس تمام شد.

حفظ جایگاه نفت با وجود باخت

شاگردان اسلامی در 2 کوارتر بعدی هم موفق به حفظ نتیجه شدند و در نهایت با نتیجه 84 بر 72 تیم چهارم جدول را شکست دادند هر چند با یک بازی کمتر در رده پنجم باقی ماندند.

علی اله وردی بازیکن جوان هفت الماس به خاطر مصدومیت در این بازی غایب بود اما امیر اله وردی برادر وی در ترکیب نفت آبادان بازی کرد.

وحید اسلامی با 19 امتیاز و مجید صالحی با 17 امتیاز و 5 ریباند بهترین امتیازآوران هفت الماس بودند. محمد یوسف وند هم با 14 امتیاز، 12 ریباند و3 توپربایی بهترین بازیکن تیم بود. سعید محمدی هم با 11 امتیاز و 5 ریباند چهارمین بازیکن دو رقمی هفت الماس بود.

یونس لاله زاده با 23 امتیاز؛ اصغر کاردوست با 11 امتیاز و 12 ریباند؛ عماد سلمانی با 15 امتیاز و عدنان دورقی با 10 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکنان نفت بودند.

ادامه صدرنشینی دانشگاه آزاد

تیم دانشگاه آزاد با برد 63 بر 56 مقابل پمینا به رکورد 10 برد و یک باخت در لیگ رسید که طی سال های حضور تیم تهرانی در سوپرلیگ کم سابقه است. 

تیم پمینا کوارترهای اول و سوم را با نتایج 16 بر 15 و 23 بر 15 برد اما افت امتیازی این تیم در کوارترهای دوم و چهارم باعث باخت خانگی شد.

جواد داوری و آرن داودی بازیکنان اصفهانی دانشگاه آزاد در این دیدار مقابل هم تیمی های سابق خود در اصفهان قرار گرفتند. 

قهرمان عمری بازیکن پمینا هم در کوارتر چهارم با خطای دیسکالیفه (اخراج) از بازی بیرون رفت.

علی باهران با 15 امتیاز و 7 ریباند بهترین بازیکن این دیدار از تیم پمینا بود. 

جواد داوری با 14 امتیاز و رضا لطفی با 12 امتیاز و 6 ریباند بهترین امتیازآوران دانشگاه آزاد بودند و محمد حسن زاده با 8 امتیاز و 7 ریباند در کنار روزبه ارغوان با 6  امتیاز و 8 ریباند موثرترین بازیکنان تیم تهرانی در برگه آمار بودند.

گفتنی است هفته سیزدهم لیگ ملی بسکتبال روز 8 دی برگزار می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هفته ، دوازدهم ، لیگ ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار