اسطوره اسکاتلندی تنیس دنیا با حذف از رقابت‌های المپیک، بازنشسته شد.

اندی ماری و دن اونس دو تنیسور بریتانیایی با شکست برابر تیلور فریتس و تامی پال از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بخش دونفره المپیک پاریس باز ماندند.

زوج بریتانیایی که در دو مرحله قبلی با گریز از شکست به شکلی معجزه‌آسا در مسابقات باقی ماندند، این بار در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ بازی را به حریفان آمریکایی خود واگذار کردند تا دوران ورزشی یکی از سرشناس‌ترین ستارگان تنیس قرن بیست‌ویکم به سر بیاید.

سِر اندی ماری پیشتر اعلام کرده بود که المپیک پاریس آخرین ایستگاه دوران حرفه‌ای پرافتخار او خواهد بود.

ستاره‌ای که در دوران سلطه سه غول دنیای تنیس یعنی راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ، توانست سری در بین سر‌ها دربیاورد و افتخارات بزرگ و پرشماری را به نام خود ثبت کند.

۴۶ عنوان قهرمانی شامل سه گرند اسلم، ۱۴ عنوان مسترز، یک قهرمانی پایان فصل، قهرمانی دیویس کاپ، دو طلای انفرادی المپیک و ۴۱ هفته صدرنشینی حاصل کار ماری ۳۷ ساله در دنیای تنیس است.

بعد از مصدومیت لگن که این بازیکن اهل اسکاتلند را در سال ۲۰۱۹ تا آستانه بازنشستگی پیش برد، او طی این سال‌ها با مفصل فلزی به جنگ سرنوشت رفت و تابستان گذشته توانست به رتبه ۳۶ رده‌بندی هم برسد که بالاترین رتبه وی پس از جراحی‌اش بود.

اما انگار قرار نبود تنیس مثل سابق روی خوش خود را به اسطوره بریتانیایی نشان بدهد و عدم کسب نتایج مطلوب از یک سو و اضافه شدن مصدومیت‌های جدید از سوی دیگر به ناچار سرِ اندی را وادار به پذیرش تقدیر کرد تا با عشق همیشگی‌اش تنیس خداحافظی کند.

کارنامه حرفه‌ای درخشان اندی ماری

۱۰۰۱ مسابقه
۷۳۹ پیروزی
۱۰۵ پیروزی مقابل ده بازیکن برتر رده‌بندی
۴۶ قهرمانی
۴۱ هفته صدرنشینی
۲۹ پیروزی مقابل «بیگ ۳»
۱۴ عنوان مسترز
۱۱ فینال گرند اسلم
۳ عنوان گرند اسلم
۲ مدال طلای المپیک

خداحافظی اشکبار سر اندی ماری با دنیای تنیس با حذف از المپیک+ فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار