آل سعود بازهم حقوق زنان را نادیده گرفت

در تائید استمرار مقامات آل سعود در مصادره حقوق زنان دو فعال حقوقی زن سعودی بیش از سه هفته است که به دلیل رانندگی در مقابل دادگاهی در شهر الاحساء بازداشت هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ در تائید استمرار مقامات آل سعود در مصادره حقوق زنان دو فعال حقوقی زن سعودی بیش از سه هفته است که به دلیل رانندگی در مقابل دادگاهی در شهر الاحساء بازداشت هستند.

سندیکای روزنامه نگاران فرانسوی به نقل از فعالان سعودی می گوید که هنوز نتوانسته‌اند از جزئیات کامل اتهامات این دو زن با نام های لجین هذلول و میساء العمودی مطلع شوند.

هذلول که 25 سال سن دارد از آغاز ماه میلادی جاری، در حالیکه پس از بازگشت از امارات خودروی شخصی خود قصد ورود به خاک عربستان را داشته باداشت شده است؛ این در حالی است که العمودی 33ساله، هنگامیکه از طریق پیغام هذلول در صفحه ارتباط جمعی توئیتر کمی پیش از بازداشتش از وضعیت او با خبر شده و جهت نجات او به مرز عربستان با امارات آمده بود بازداشت شده است.

فعالان سعودی اشاره کرده اند که دادگاه عربستان نمی تواند این دو زن را به خاطر رانندگی متهم سازد، چراکه آن دو در کشور دیگری رانندگی کرده اند.

گفتنی است ده ها زن سعودی در اقدامی اعتراض آمیز اقدام به رانندگی و عکس گرفتن از خود به هنگامی رانندگی نموده اند و با انتشار این عکس ها در صفحات اینترنتی ارتباط جمعی خواستار احقاق حقوق خود در رانندگی شده اند.

این در حالی است که وزارت کشور عربستان هشدار داده است که به شدت و به شکلی قاطعانه با افرادی که سعی در نقض قوانین ایجاد تشنج در کشور را دارند برخورد خواهد کرد.

در پایان خاطر نشان می شود که آل سعود تنها رژیم در جهان است که از رانندگی زنان جلوگیری می کند و کمترین حقوقی برای آنان در این خصوص قائل نیست.



انتهای پیام./.

برچسب ها: آل سعود ، حقوق ، زنان ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار