قائم مقام وزیر صنعت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حذف کارت بازرگانی نیازمند اصلاح قانون است

خسروتاج با اشاره به اینکه لازمه حذف کارت بازرگانی اصلاح قانون است، گفت: طبق قانون مقررات صادرات و واردات هر کسی که می‌خواهد فعالیت بازرگانی انجام دهد باید کارت بازرگانی داشته باشد.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه لازمه حذف کارت بازرگانی اصلاح قانون است، اظهار داشت: طبق قانون مقررات صادرات و واردات هر کسی که می‌خواهد فعالیت بازرگانی انجام دهد باید کارت بازرگانی داشته باشد.

وی افزود: اگر قرار باشد شخصی فعالیت بازرگانی انجام دهد و کارت بازرگانی نداشته باشد باید با اصلاح قانون مقدمات آن فراهم شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به این دلیل که مراحل صدور کارت بازرگانی زیاد است بعضی از واحدهای تولیدی و صادراتی به دنبال آن هستند که این موانع و مراحل کاهش یابد.

خسروتاج افزود: در بحث کارت بازرگانی دو موضوع دریافت مالیات و بحث بیمه تأمین اجتماعی مطرح است که طبق قانون باید مالیات را اتاق‌های بازرگانی در زمان صدور کارت دریافت کنند.

وی ادامه داد: در موضع تسویه حساب بیمه تأمین اجتماعی، در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کار و تعاون مقرر شد تا مهلت شش ماهه‌ای داده شود تا متقاضیان کارت بازرگانی خود را دریاف کرده و سپس اقدام به تسویه حساب نمایند.

خسروتاج تأکید کرد: در حال حاضر فعالیت‌های بازرگانی نیازمند کارت بازرگانی است و ما مجبوریم صرفا مراحل را کاهش دهیم و بدون اصلاح قانون حذف کارت بازرگانی ممکن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار