تجارت در هفته ای که گذشت

نبود نظارت بر قیمت گذاری خودروهای وارداتی/اگر واردات انحصاری بود شرایط بهتر می شد

نبود نظارت بر قیمت گذاری خودروهای وارداتی و بهتر شدن شرایط با انحصاری شدن واردات از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،نبود نظارت بر قیمت گذاری خودروهای وارداتی و بهتر شدن شرایط با انحصاری شدن واردات  از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

دریافت مالیات غیرکارشناسی از نمایشگاه‌داران اتومبیل
قاسمیان دریافت هشت درصد ارزش افزوده و همچنین مالیات غیرکارشناسی شده را از جمله مشکلات صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل عنوان کرد و گفت: انتظار ما این است که دریافت مالیات از این صنف به صورت کارشناسی شده و به حق باشد.

علی یزدانی، معاون اداری و مالی و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده وزیر و عضو هفتم هیات رییسه اتاق اصناف ایران معرفی شد.


تقوی گفت: نظارت از دیدگاه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بحث وجود کالا، تأمین و قیمت است البته ما به همه گلایه‌ها و شکایت‌های مصرف‌کنندگان رسیدگی می‌کنیم اما پیگیری از حوزه نظارت سازمان‌های متولی انجام می‌‌شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برندسازی، افزایش صادرات، افزایش کیفیت و توجه بیشتربه تحقیق و توسعه از مهم‌ترین اولویتهای توسعه صنعت لوازم خانگی است.


رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه الزامی در حذف کارت بازرگانی نیست گفت: اتاق بازرگانی اصلاحاتی را برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد در دستور کار خود قرارداده است.


قاسمیان گفت: هیچ نظارتی بر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی نیست و واردکننده به هر قیمتی که بخواهد آن را به فروش می‌رساند.

رییس سازمان توسعه و تجارت در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود واردات برخی کالاها به کشور انحصاری است گفت: اگر انحصار در واردات برخی کالاها بود وضعیت ما بهتر می‌شد.


صادرکنندگان مصنوعات طلا، نقره و پلاتین می‌توانند از محل واردات شمش استاندارد، بدون سپردن تعهد یا تضمین و با دریافت مجوز از بانک مرکزی مصنوعات فلزی گران‌بها را صادر کنند.

گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد: ترخيص كليه كالاهاي وارداتي اظهار شده به گمرك منوط به ورود و ثبت اطلاعات ارزش در سيستم متمركز ارزش خواهد بود.


صادقی گفت: با اقدامات انجام شده و همچنین راه اندازی کامل پنجره واحد فرامرزی تا پایان سال تسهیلات خوبی در بخش تجارت خارجی از لحاظ سهولت در کاهش زمان انجام کار و هزینه انجام امور صادر کنندگان و واردکنندگان را شاهد خواهیم بود.


کرباسیان با اشاره به اینکه هر تصمیمی که در مورد خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی گرفته شده باید اجرایی شود، گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده صاحبان خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی حق ورود این خودروها را به کشور ندارند.

انتهای پیام/












برچسب ها: تجارت ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار