تجارت در هفته ای که گذشت

تسهیلات گمرک برای صادرات/پیوستن به wto موثر در توسعه صادرات

برگزاری روز ملی صادرات از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،برگزاری روز ملی صادرات از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

تسهیلات گمرک برای صادرات/انتظار 1400 کامیون در مرز ایران و ترکیه
کرباسیان با اشاره به انتظار 1400 کامیون در مرز ایران و ترکیه گفت:معطلی این کامیون ها در مرز ایران و ترکیه ربطی به گمرک ندارد و به وزارت راه دوکشور مرتبط است .

معاون بازاریابی کرمان موتور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
یزدانی گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری ، به اندازه کل سال 92 خودرو تولید کردیم که در این بین در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش 3 برابری داشته ایم


رییس اتاق مشترک ایران و چین با اشاره به افزایش 20 درصدی صادرات در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در مهر ماه بر اساس آخرین آمار 4.5 میلیارد دلار صادرات انجام شده است.

قاسمی با اشاره به جمعیت 35 تا 40 میلیون نفری عراق گفت: با توجه به ظرفیت صادراتی بالا و همچنین نیازهای کشور عراق این کشور بازار خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است.

شافعی گفت: صادرات میدان رقابت داخلی نیست بلکه میدان رقابت نابرابر با رقبایی است که ابزار آنها قابل مقایسه با ما نیست.

نعمت‌زاده به سرمایه در گردش صنایع اشاره کرد گفت: سرمایه در گردش عمده مشکل بخش صنعت است، از این رو تصمیماتی گرفته شده تا امسال 100 درصد از تسهیلات بانک‌ها صرف سرمایه‌ در گردش شود.

احمد توکلی نماینده اقتصاددان مجلس صبح امروز در صحن علنی مجلس گفت: براساس استعلامی که از ثبت اسناد کرده‌ام و جواب غیررسمی دادند، وزیر صنعت عضو هیئت مدیره 20 شرکت پتروشیمی است.


آرامش در بازار نتیجه اعتماد مردم به دولت است / خروج از رکود با تکیه بر بخش خصوصی
جهانگیری با اشاره به آرامش در بازار و ثبات نرخ ارز گفت: این آرامش نتیجه اعتماد مردم به دولت است که این اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه دولت به شمار می‌رود.

وزیر صنعت با تشریح اقدامات دولت در جهت حمایت از صادرات گفت: تأکید رئیس جمهور بر این است که تمام سدهای پیش روی صادرات را از بین ببریم و این کار به دست خود ما انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در طول دو، سه سال گذشته صادرات کشور بیش از هر بخشی دچار خسارت شد ولی متأسفانه صدای جبران برای حل مشکل صادرات بسیار کوتاه است.


رئیس سازمان توسعه و تجارت با اشاره به اینکه کشور ما هنوز موفق به پیوستن به WTO نشده است گفت: اگرچه گام‌های خوبی برداشته شده اما باید برای پیوستن به این سازمان رویه‌های موجود بازنگری شود.



شه‌حامد با اشاره به تشکیل کمپین مالی گفت: تامین مالی صادراتی ما بسیار ضعیف است و در کل دنیا بیش از 60 درصد تامین مالی صادراتی انجام می‌شود در حالی که در ایران این رقم زیر 10 درصد است لذا کمپین مالی جهت ترغیب بانک‌ها برای اختصاص مبلغی به صادرات راه‌اندازی شده است.

کارگر با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با صندوق ضمانت صادرات جهت استفاده از خدمات این صندوق در تسهیل و تسریع صادرات فرش دستباف گفت: پوشش ریسک صادرات و اعتبارسنجی خریداران فرش دستباف ایران در خارج از کشور از خدمات و تسهیلاتی است که صادرکنندگان فرش دستباف می‌توانند از آن استفاده نمایند.



موسوی با اشاره به اینکه هزینه نظارت بر کارخانه‌های تولید خمیر مرغ کمتر از تعطیلی واحدهای تولید پایین فرآورده می‌باشد گفت: با افزایش نظارت این مشکل حل خواهد شد.

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان استان تهران گفت: به دلیل کاهش تقاضا و حداقل شدن مصرف، تولیدات کاشی در کارخانه‌ها دپو شده است.

مرتضوی گفت: مطمئناًً راه‌اندازی سیستم چک الکترونیکی موجب کمک به تولید است، زیرا همه‌ ابزارهای مدرن مالی و بانکی کمک بزرگی به بهبود فضای کسب و کار و روان‌سازی گردش مالی کشور و در نتیجه رشد تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/




برچسب ها: تجارت ، هفته ، گذشته ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار