صنعت و تجارت در هفته ای که گذشت

واردات گندم افزایش یافت/وجود سه سطح نظارت بر بازار/دلایل نواسانات حوزه کفش

افزایش واردات گندم و وجود سه سطح نظارت بر بازار و دلایل نوسانات حوزه کفش از مهمترین رویدادهای صنعت و تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،افزایش واردات گندم و وجود سه سطح نظارت بر بازار ودلایل نوسانات حوزه کفش  از مهمترین رویدادهای صنعت و تجارت در هفته گذشته است.

واردات گندم افزایش یافت
بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال جاری سه میلیون و 753 هزار تن دانه گندم سخت به ارزش یک میلیارد و 299 میلیون دلار به کشور وارد شد.

خسروتاج گفت: اولین کار ما در هفت ماهه گذشته سپردن بخشی از کار بازرسی اصناف به اتاق‌های اصناف بود چرا که بازرسی یک کار تخصصی است و باید به تشکل‌های زیربط و اتحادیه‌ها داده شود.

عرضه بیش از تقاضا در بازار لوازم خانگی/ثبات قیمت در سال جاری
طحانپوربا اشاره به ثبات قیمت لوازم خانگی در بازار گفت:در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است و مردم برای نیاز خود خرید می کنند واین امر موجب شده برخی از کارخانه های تولید کننده لوازم خانگی اجناس خود را با درصدی تخفیف به فروش برسانند.



شافعی گفت: با توجه به مسئله آب در کشور ما اتاق ایران با همکاری دفتر کشاورزی و همچنین مرکز مطالعات آب اتاق به بررسی عمیق و گسترده این مسئله پرداخته و قرار است به زودی یک سمینار ملی مسئله آب از دیدگاه بخش خصوصی در کشور برگزار شود

سرپرست دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت از توزیع اقلام اساسی شامل برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ در راستای تامین کالاهای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی در ماه محرم خبر داد.

صحبت از افزایش قیمت، حرف جدیدی نیست اما در این بین جای خالی نظارت کاملا مشهود است امری که سازمان‌های مختلف آن را به یکدیگر نسبت داده و از زیر آن شانه خالی می‌کنند.

تازه‌ترين آمار گمرك از اوضاع تجارت خارجی كشور در هفت ماهه امسال نشان می‌دهد كه حجم مبادلات تجاری ايران در اين مدت به 57 ميليارد و 214 ميليون دلار رسيده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: تاکنون در استان‌‌های کرمان و آذربایجان برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، 800 هکتار جنگل احداث شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه توان تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 را نداریم گفت: با توجه به میزان معادن شناخته شدن سنگ آهن کشور، تنها به مدت 35 سال می‌توانیم 40 میلیون تن فولاد در سال تولید کنیم.

رییس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش گفت: پرداخت یارانه دردی را از تولید کننده حل نمی‌کند دولت باید موانع تولید را رفع کند.

رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش گفت: نوسانات و افزایش غیرمنتظره قیمت و کمبود ماده اولیه، منجر به اعتراض تولیدکنندگان شده است که این موضوع را به مسئولان وزارت نفت و مجلس اعلام کردیم و انتظار داریم که در بورس کالا منافع صنایع پایین‌دستی مورد توجه واقع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرحهای معدنی و صنایع معدنی با حضور بخش خصوصی و در قالب تعاونیها و تشکلهای فنی معدنی انجام شود و بانکها و صندوق توسعه ملی در تامین مالی طرح ها همکاری کنند.


انتهای پیام/



برچسب ها: تجارت ، هفته ، واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار