تجارت در هفته ای که گذشت

لزوم گسترش تجارت ترجیحی با کشورهای اسلامی/ایجاد بانک مشترک ایران و عراق/70 درصد صادرات تنها به پنج کشور

لزوم گسترش تجارت ترجیحی با کشورهای اسلامی،ایجاد بانک مشترک ایران و عراق،70 درصد صادرات تنها به پنج کشور از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،لزوم گسترش تجارت ترجیحی با کشورهای اسلامی،ایجاد بانک مشترک ایران و عراق،70 درصد صادرات تنها به پنج کشور از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.


ایران میزبان مؤسسات بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری جهان اسلام
از 19 تا 21 آبان ماه در پنجمین اجلاس سالانه اتحادیه امان، ایران میزبان مؤسسات بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری جهان اسلام است.

نعمت‌‌زاده گفت: تعرفه‌های ترجیحی از مواردی است که در توسعه تجارت مؤثر است و توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است با کشورهای اسلامی تجارت ترجیحی داشته باشیم.



شریعت‌مداری گفت: یکی از نقاط ضعف ما میان ایران و عراق بحث روابط بانکی و بیمه‌ای است که باید در جهت تأسیس بانک ایران و عراق با کمک بخش خصوصی قدم برداشته شود.


دانایی‌فر گفت: به زودی شاهد افتتاح نهمین مرز زمینی ایران و عراق خواهیم بود که با افتتاح مرز مندلی مستقیما تجارت ما به بغداد متصل می‌شود.



رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اثر درآمدی نفت 100 روز بعد در بودجه تأثیرگذار خواهد بود گفت: تغییر نرخ نفت در کسری بودجه سال جاری تأثیرگذار نیست.

اشرفی با اشاره به فعالیت 3000 واحد تابلوسازی بدون پروانه کسب گفت: تنها 300 واحد صنفی با پروانه کسب رسمی در حال فعالیت هستند و سایر تابلوسازان بدون پروانه کسب به صورت خانگی و در پارکینگ‌ها و انبارها و یا به صورت سیار مشغول به کار هستند.



بر اساس آمار گمرک، در هفت ماهه نخست سال جاری 70 درصد صادرات ایران تنها به پنج کشور صورت گرفته است

بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال جاری پنج میلیون و 105 هزار تن کالا به ارزش هفت میلیارد و 375 میلیون دلار از امارات متحده عربی به ایران وارد شد و امارات بزرگترین صادرکننده کالا به ایران شد.

ارائه تسهیلات جهت توسعه صادرات کالاهای ایرانی به روسیه امری است که از طرف مسئولان نسبت به آن بسیار تاکید شده است اما آمارهای مهرماه و همچنین هفت ماهه نخست سال بیانگر مطلب دیگری است، به طوریکه به جای افزایش صادرات، واردات از این کشور افزایش یافته است.


بر اساس آمار گمرک در مهر ماه سال جاری واردات خودرو از نظر تعداد 23 درصد و از نظر ارزش 14.91 درصد کاهش یافت.

بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال جاری 44 میلیون و 508 هزار دلار و در هر روز به طور متوسط 206 هزار دلار کالا از طرق تجارت چمدانی از گمرات مرزی به کشور های CISارسال شده است.




برچسب ها: تجارت ، تعرفه ، گمرک ، واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار