صنعت و تجارت در هفته ای که گذشت

افزایش 130 درصدی درامد گمرک/لزوم استفاده از صنایع های تک/پرداخت معوقات جوایز صادراتی با تصمیم دولت

رونمایی از سامانه جامع گمرکی،لزوم توجه به توسعه صادرات غیرنفتی و پرداخت معوقات جوایز صادراتی با تصمیم دولت از مهمترین روبدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،رونمایی از سامانه جامع گمرکی،لزوم توجه به توسعه صادرات غیرنفتی و پرداخت معوقات جوایز صادراتی با تصمیم دولت از مهمترین روبدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات تا 500 میلیون دلار
شه‌حامد گفت: در مجمع عمومی صندوق ضمانت مقرر شد سرمایه صندوق ضمانت صادرات تا500 میلیون دلار افزایش یابد.

محمد حسین برخوردار گفت: همه کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی بر این نکته توافق دارند که یکی از مولفه‌های موثر بر تسریع خروج اقتصاد از رکود، کارآمدی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است.


رئیس کل گمرک در مراسم رونمایی از سامانه جامع گمرگی با اشاره به مصوبه دولت در رابطه با ایجاد دولت الکترونیک و پنجره واحد فرامرزی گفت: در این مصوبه تکلیف شده که سامانه جامع راه اندازی شود که ظرف 10 ماه این سامانه به صورت کاملا بومی راه اندازی شد.

مدیرعامل پارس خودرو گفت: پس از تحریم، شرکت‌های شریک ما از ادامه همکاری سرباز زدند از این رو در حال حاضر 5 خط از محصولات ما همچنان غیرفعال و متوقف است.


افخمی راد با اشاره به پرداخت معوقات جوایز صادراتی گفت: پیگیری‌های لازم انجام شده است و مادامی که بودجه‌ای برای این امر اختصاص پیدا نکند در رابطه با پرداخت آن نمی‌توانیم تصمیم بگیریم و پرداخت آن منوط به تصمیم و تصویب در دولت است.

نعمت زاده با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که خودرو انحصاری نیست، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت محدودیتی برای واردات خودرو در نظر نگرفته و در این رابطه تصمیمی نداشته است.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به لزوم استفاده از صنایع های‌تک در صنعت خودروسازی کشور گفت: استفاده از صنایع "های‌تک" روز به روز در جهان بیشتر می‌شود و بر این اساس نباید فاصله ما با آن زیاد شود.


رکود در بازار رنگ / انتقاد از پرداخت ارزش افزوده توسط رنگ‌فروشان
رییس اتحادیه رنگ‌فروشان با اشاره به رکود در بازار رنگ گفت: از 18 ماه گذشته تا کنون قیمت رنگ در بازار تغییری نکرده است.

قائم مقام معاون صادرات و امور بین الملل سایپا با بیان اینکه جریانات سیاسی موجب وقفه 2 ماهه در روند صادرات به عراق شد، گفت: بازار سوریه به دلیل مسائل سیاسی دو سال متوقف بود ولی اخیرا 300 دستگاه به صورت ارسال و برنامه 4 هزار دستگاهی را در دو بخش تولید و CBU در دستور کار داریم.



میرمحد صادقی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال گفت: بخش خصوصی یکی از موثرترین بخش‌هایی است که در ایجاد اشتغال می‌تواند نقش ایفا کند.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تهران با اشاره به این که تصمیم به دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها به شورای پول و اعتبار سپرده شده است، گفت: هر تصمیمی اثرات مثبت و منفی دارد و نمی‌توان یک شبه برای آن تصمیم گرفت و باید قبل از هر اقدامی به فعالان اقتصادی اطلاع رسانی کرد.



عراقچی گفت: در بازار بسیاری از مغازه‌های فرش فرشی بسته شده و جای خود را به مغازه‌های فروش لباس زنانه داده است.

شفیع‌زاده گفت: یکی از ارکان صادرات حوزه مالی است چه تامین مالی و چه سایر خدمات و صادرات بدون پشتوانه بانکی و خدمات بانکی به راحتی امکان پذیر نیست و بانک باید پشتیبان صادرات باشد.

روز گذشته طی مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک از سامانه جامع گمرکی رونمایی شد.

طیب نیا با اشاره به آمار سازمان تجارت جهانی در سال 2014 گفت: به لحاظ شاخص توانمند سازی تجاری ایران در بین 138کشور رتبه 131 و به لحاظ تجارت فرامرزی در بین 186کشور رتبه 153 را کسب کرده است.

انتهای پیام/





برچسب ها: صادرات ، افزایش ، تجارت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار