براساس یک نظر سنجی 78 درصد مردم روسیه معتقدند که امریکا در تحولات جهانی "نقش منفی" ایفا می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بنابر نتایج یک نظر سنجی اکثریت مردم روسیه بر این باورند که امریکا در تحولات جهانی «نقش منفی» ایفا می‌کند.

بنابر نتایج  این نظرسنجی که موسسه «فوم» آن را انجام داده است بیش از ۷۸ درصد از پرسش شوندگان نقش امریکا را در تحولات بین‌المللی منفی ارزیابی کرده‌اند.

در این نظرسنجی فقط ۷ درصد از پرسش شوندگان  نقش امریکا در دنیا را مثبت می‌دانند. ۱۵۰۰ نفر در این نظر سنجی شرکت داشته‌اند.

بنابر نتایج این نظرسنجی، ۵۲ درصد از پرسش شوندگان بنابه دلایل اقتصادی از بهبود روابط میان مسکو واشنگتن حمایت می کنند. این در حالی است که بیش از ۱۶ درصد از پرسش شوندگان مخالف بهبود روابط با امریکا هستند.

نتایج این نظر سنجی در حالی منتشر می‌شود که امریکا و اتحادیه اروپا با متهم کردن روسیه به دخالت در بحران جاری در شرق اوکراین تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده‌اند. روسیه بارها این اتهام را رد کرده است.

این در حالی است که ارزش واحد پولی روسیه، روبل، نیز پایین آمده است.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه (۲۷ آذر) گفت کشورش از بحران مالی فعلی که وی آن را در نتیجه تحریک عوامل خارجی دانست، خارج خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: امریکا ، تحولات ، جهانی ، نقش ، منفی ، ایفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۵۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۳
نقش منفی آمریکا در جهان را همه میدانند
آخرین اخبار