معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه ریاست ما تسهیل صادرات است گفت: این سازمان آمادگی استقرار مراکز کنترل در همه مرزهای قانونی را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا ممدودی تبریزی معاون بارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در جلسه شورای سیاستگذاری کنفرانس فرصتهای ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق گفت: بحث پذیرش استاندارد ملی فقط در رابطه با موضوع خودرو نیست و در بقیه کالاها نیز با طرف عراقی موضوعاتی مطرح شده و در حال پیگیری است. 

وی افزود: باید به این امر نیز توجه شود که پذیرفتن استاندارد ملی ایران از طرف عراق کمی سخت است و باید خودمان نیازها و خواسته‌های عراق را شناسایی کرده و آنها را برآورده کنیم.

به گفته معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، مسائل مربوط به استاندارد در حال پیگیری است و نباید به این کشور به عنوان بازاری برای سود کوتاه مدت نگاه شود و خواست و نیاز واقعی مردم عراق باید مورد نظر قرار گیرد.

ممدودی با اشاره به اینکه اعمال استاندارد در مرزهای خروجی سخت است گفت: مرزهای خروجی شرایط خاص خود را دارد و اعمال استاندارد در مرز یک کار اداری نیست و اعمال استاندارد در مرزهای خروجی کار سختی است و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد آمادگی استقرار مراکز کنترل در همه مرزهای قانونی را دارد گفت: بنای ما بر تسهیل صادرات است و ما الزامی برای صادرات با استانداردهای سازمان ملی استاندارد نداریم و در حال حذف استاندارد ملی اجباری هستیم که این به معنی حذف کنترل کالا نیست.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کیفیت ، استاندارد ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار