مقامهای امنیتی استان بلخ در شمال افغانستان ار حمله مهاجمان مسلح با یک مراسم عروسی در این استان خبر داند و اعلام کردند مهاجمان با بمب دستی به این مراسم حمله کردند که بر اثر آن 4 تن کشته و 12 تن دیگر به شدت زخمی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"عبدالرازق قادری" رییس بخش امنیتی و اطلاعاتی پلیس استان بلخ روز یکشنبه در گفت وگو با رسانه های محلی گفت: شماری از نیروهای طالبان شب گذشته (شنبه شب) به یک مراسم عروسی در شهرستان چمتال استان بلخ حمله کردند و با پرتاب بمب دستی در محوطه برگزاری این مراسم 4 تن را کشتند و 12 تن دیگر را زخمی کردند.

رییس بخش امنیتی و اطلاعاتی پلیس استان بلخ گفت تا کنون کسی در رابطه با این حمله دستگیر نشده اما جستجو برای بازداشت مهاجمان آغاز شده است.

پیش از این نیز نیروهای گروه طالبان در استان سمنگان به یک مراسم عروسی حمله کردند که بر اثر آن علاوه بر کشته شدن یک عضو مجلس نمایندگان افغانستان، دهها نفر دیگر کشته و یا زخمی شدند.

در تابستان امسال نیز جنگجویان طالبان کاروان خودرو هایی که یک عروس و داماد را در استان غور همراهی می کردند، هدف قرار دادند که بر اثر آن عروس و داماد و شماری از همراهان آنان کشته شدند.

حمله دیگر نیروهای طالبان در سال 2010 به یک مراسم عروسی در استان قندهار خونین ترین حمله از این نوع حملات بود که 40 کشته و بیش از 80 زخمی بر جای گذاشت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.