60 عضو گروه طالبان در افغانستان تسلیم شدند

فرماندهی پلیس استان فاریاب افغانستان از افزایش اختلافات درون گروهی طالبان خبر داد و اعلام کرد یک فرمانده و 60 عضو گروه طالبان خود را تسلیم نیروهای دولت افغانستان کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "نعیم اندرابی" فرمانده پلیس استان فاریاب افغانستان روز یکشنبه به خبرنگاران محلی گفت: 60 تن از اعضای گروه طالبان به رهبری ملا دین محمد که پیش از این بر ضد نیروهای امنیتی افغان می جنگیدند، سلاح خود را به زمین گذاشتند و به روند صلح افغانستان پیوستند.

اندرابی با تاکید به افزایش اختلافات درون گروهی نیروهای طالبان ابراز امیدواری کرد تعداد بیشتری از نیروهای طالبان به روند صلح افغانستان بپیوندند و سلاح خود را به زمین بگذارند.

ملا دین محمد فرمانده این تعداد از نیروهای طالبان که به روند صلح افغانستان پیوسته است به رسانه ها گفت: پیش از این قصد پیوستن به روند صلح افغانستان را داشتیم اما شماری از افراد تندرو در گروه طالبان، مانع این اقدام می شدند که در نهایت مجبور به درگیری با آنها شدیم تا به روند صلح افغانستان بپیوندیم.

در همین حال از استان غور افغانستان خبر می رسد که ساکنان بخش هایی از این استان بر علیه نیروهای طالبان سلاح به دست گرفته اند و شماری از نیروهای طالبان را کشتند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.