سخنگوی فرمانده پلیس ولایت "تخار":

رهبر شبکه تروریستی "جندالله افغانستان" در"تخار" کشته شد

سخنگوی فرمانده پلیس ولایت تخار در شمال افغانستان از کشته شدن رهبر یک شبکه تروریستی با عنوان جندالله افغانستان در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "خلیل اسیر" سخنگوی فرمانده پلیس ولایت تخار در شمال افغانستان، امروز در گفت‌وگو بارسانه‌ها اظهار داشت: « شمس الدین» مشهور به «قاری زبیر» رهبر شبکه  تروریستی جندالله افغانستان، همراه با 2 محافظش بعد از ظهر روز گذشته براثر حمله هوایی نیروهای آمریکایی در منطقه «اشکمش» ولایت تخار کشته شدند.
 
وی افزود: شبکه تروریستی جندالله که یک گروه افراط‌ در ازبکستان است طی سال‌های گذشته در برخی ناآرامی‌ها در کابل و مناطق شمالی افغانستان و مناطق هم‌مرز با ازبکستان دست داشت.
 
به گفته این مقام محلی ولایت تخار، شبه‌نظامیان جندالله در کنار شورشیان وابسته به طالبان و گروه القاعده با نظامیان خارجی مستقر در افغانستان و همچنین نیروهای امنیتی افغان درگیر هستند.
 
اسیر تصریح کرد: مرگ شمس الدین، ضربه بزرگی بر پیکره شبکه جندالله خواهد بود و این شبکه را تا حدود زیادی تضعیف خواهد کرد.
 
این در حالی است که پیش از این نیز دولت افغانستان از دستگیری و کشته شدن ده‌ها عضو شبکه جندالله در شمال افغانستان خبر داده بود.
 
اداره امنیت ملی افغانستان می‌گوید بیشتر اعضای این گروه در ازبکستان و پاکستان آموزش‌های تروریستی می‌بینند و سپس برای انجام حملات تروریستی به افغانستان اعزام می‌شوند.
 
اعضای شبکه جندالله علاوه بر انجام حملات انتحاری و تعبیه بمب‌های‌کار کنار جاده‌ای متهم به ترور برخی شخصیت‌های مهم و جهادی افغانستان نیز هستند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار