سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: آمریکا تا اواخر سال جاری ۶۲ بالگرد به ارتش افغانستان تحویل می‎دهد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "ظاهر عظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان شب گذشته در گفت‌وگو با رسانه‎های این کشور اظهار داشت: آمریکا تا پایان سال جاری میلادی 62 بالگرد به ارتش افغانستان کمک می‎کند.
 
وی در ادامه افزود: این بالگردها ساخت آمریکا بوده و در چارچوب توافقات قبلی میان افغانستان و آمریکا در اختیار ارتش ملی این کشور قرار می‎گیرد.
 
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تأکید کرد: ارتش افغانستان با دریافت این بالگردها می‎تواند به تنهایی در برابر تهدید شبه نظامیان طالبان و دیگر تروریست‌ها ایستادگی کند.
 
عظیمی تصریح نمود: بر اساس قرارداد پیشین، آمریکا مکلف است تا پایان سال 2016 میلادی ارتش افغانستان را به حدی که بتواند پاسخگوی نیازهای امنیتی این کشور باشد تجهیز کند.
 
وی افزود: این تجهیزات شامل هواپیماهای جنگی جهت حمایت از نیروی زمینی افغانستان است به ارتش این کشور تحویل داده می‎شود و این 62 فروند بالگرد نیز شامل همین تجهیزات است.
 
وزارت دفاع آمریکا نیز روز گذشته با انتشار اطلاعیه‎ای این خبر را تائید نموده و اعلام کرد: این بالگردها تا پایان سال جاری میلادی در اختیار ارتش افغانستان قرار می‌گیرد.
 
این در حالی است که عدم تجهیز نیروی هوایی افغانستان به هواپیماهای جنگی و حمایتی یکی از نگرانی‎های اصلی مسئولان امنیتی و سیاسی این کشور بوده و همواره از آمریکا و کشورهای کمک‌کننده خواسته‌اند: نیروهای هوایی افغانستان را تجهیز نمایند تا آنان بتوانند نیازهای امنیتی خود را تأمین و به تنهایی و بدون دخالت نیروهای خارجی از افغانستان دفاع کنند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.