هاآرتص نوشت رهبر حزب کار اسرائیل خود را نخست وزیر بعدی می‌داند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ هاآرتص نوشت رهبر حزب کار اسرائیل خود را نخست وزیر بعدی می‌داند. اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب کار اسرائیل که در نشست مؤسسه سابان با حضور هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا حضور داشت، قول داد او فردی است که می تواند بلوک میانه روی اسرائیل را در انتخابات بعدی تا پیروزی هدایت کند و به عنوان نخست وزیر بعدی جانشین بنیامین نتانیاهو خواهد شد. 

هرتزوگ گفت او ائتلافی را متشکل از همه احزاب از لیبرمن تا مرتز تشکیل می‌دهد تا بتواند به حمایت از خارج و از سمت احزاب عرب نیز دست یابد.

هرتزوگ این اظهارات را در گردهمایی آغازین نشست سالانه سابان در هتل ویلارد در نزدیکی کاخ سفید، مطرح کرد. قرار بود در این نشست اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل به عنوان یکی از دو سخنران اصلی حضور داشته باشد اما هرتزوگ جایگزین او شد.

او در این گردهمایی با سؤالات -گاه سخت- خبرنگاران مواجه شد و پاسخ هایی داد که بسیاری از شنوندگان آمریکایی و اسرائیلی را تحت تاثیر قرار داد. او ابراز امیدواری کرد بتواند به زودی توافقی را با تزیپی لیونی وزیر دادگستری مستعفی اسرائیل داشته باشد تا در این فهرست تحت رهبری حزب کار حضور داشته باشد. 

هرتزوگ در واکنش به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه او چهره ای غیر جذاب به شمار می رود، گفت مردم اسرائیل به او اعتماد دارند و او قصد دارد این اعتماد را وسعت ببخشد تا در هفده مارس در صندوقهای رای به پیروزی برسد.



انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار