علی محمدی افزود : طی سالهای گذشته معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، با بررسی ها و پیگیری های لازم در نهایت به ویرایش های مختلفی از بسته بندی متنوع برای این کالاها و تولیدات دست یافت.
وی ادامه داد : پیش از این، این فکر ایجاد شده بود که این بسته بندی که تولید شده به عنوان نمونه در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار گیرد، که پس از تمام شدن نمونه های اعطایی این اداره کل، بار دیگر رویه سابق بسته بندی محصولات صنایع دستی در بازار جریان یافت.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برای آنکه فرهنگ استفاده از چنین بسته بندی هایی در جامعه نهادینه شود، باید طی شش تا هفت سال آینده این بسته بندی ها به بازار مصرف تزریق شود.
علی محمدی تصریح کرد : باید نگاه ها نسبت به بسته بندی های جدید عادت کند و مشتریان انتظار خرید صنایع دستی با بسته بندی های مناسب را داشته باشند.
وی ادامه داد: هم اکنون این اداره کل چهار نوع بسته بندی در تیراژ یک هزار نسخه برای چهار محصول صنایع دستی شاخص این استان "چاروق، چاقو سازی، ملیله و مس" آماده کرده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این بسته بندی ها رایگان هستند، گفت: این بسته بندی ها به صورت محدود میان صنعتگران توزیع می شود.
وی اضافه کرد: از آن رو که تیراژ تولید صنایع دستی پایین است، در صورت تولید 10 هزار نمونه بسته بندی نمی توان در مدت کوتاهی اقدام به استفاده و مصرف این بسته ها کرد.
علی محمدی خواستار ورود سرمایه گذاران و تاجران به موضوع بسته بندی صنایع دستی شد و تولید محدود صنایع دستی را موجب کند شدن روند عرضه و فروش این کالا در بازار خواند.
وی خاطر نشان کرد:این رویه می تواند با ورود تجار
سرعت بیشتری به خود گرفته و جریان تولید صنایع دستی و بسته بندی ها به تعادل مناسبی
برسد.
انتهای پیام/ش