ظهر امروز موافقت‌نامه اصولی برای همکاریهای راهبردی میان صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه در حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و الکسی اولیو کایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه در تهران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ظهر امروز موافقت‌نامه اصولی برای همکاریهای راهبردی میان صندوق ضمانت صادرات ایران در حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و تجارت و همچنین الکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه در تهران به امضا رسید.

این موافقت‌نامه با هدف حمایت، تسهیل، و توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری میان ایران و روسیه در ادامه اسناد بالا دستی که پیش از این از سوی مقامات عالی رتبه دو کشور تفاهم شده بود طراحی شده است بر اساس این موافقت نامه صندوق ضمانت صادرات ایرن و آرژانس بیمه صادرات روسیه با تشریک مساعی و توان خود برای تسهیل تامین مالی شرکتهای فعال در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری دو جانبه و نیز ارائه پوشش دو جانبه در خصوص معاملات تجاری با کشورهای ثالث از محصولات و خدمات ایرانی و روسی در سطح بین‌المللی حمایت خواهند بود.

نوآوریهای مالی و ایجاد سازوکار مشترک برای تسهیم با هدف تسهیل حمایت از تجارت دو جانبه دیگر این محورهای این موافقت‌نامه را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است این موافقت‌نامه همچنین همکاریهای صندوق ضمانت صادرات ایران و اکسی‌یار را در حوزه‌های تبادیل اطلاعات فنی اعبتار‌سنجی شرکتها مدیریت ریسکها جلوگیری از بروز خسارات و وصول مطالبات خارجی تقویت می‌نماید.

انتهای پیام/
برچسب ها: اصولی ، روسیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار