شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد: تمدید مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک ثابت کرد هیچ کس تمایلی به شکست مذاکرات ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، تمدید مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران نشان داد هر دو طرف تهران و 1+5 نمی‌خواهند فرصت دستیابی به توافق را از دست بدهند. 

این شبکه افزود: دستیابی به توافق به تحولات چند ماه آینده بستگی دارد. 

"محمد عبید" گزارشگر اسکای نیوز عربی گفت: مذاکرات به نتیجه نرسید، اما دلیلی برای نگرانی و وحشت وجود ندارد، زیرا هیچ کسی نمی خواهد این مذاکرات شکست بخورد. به همین علت به هر شیوه ای باید شانس دستیابی به توافقنامه جامع باقی بماند. 

در ادامه این گزارش آمده است: مذاکراتی که یک دهه پیش به صورت متفاوتی آغاز شد، در عمل به هیچ نتیجه ای نرسیده است، اما هیچ جایگزینی برای آن هم وجود ندارد. ایران می خواهد تحریمها لغو شود و غربیها هم نقش منطقه ای آن را به رسمیت بشناسند. از نظر غربیها ایران پس از آن در چالش های بین المللی از جمله مبارزه با تروریسم شریک خواهد بود. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: در راه رسیدن به این اهداف بزرگ مسایل فنی و جزئی مطرح است که باید حل و فصل شود. مهمترین این مسایل غنی سازی اورانیوم است. گروه پنج بعلاوه یک خواهان محدود کردن مقدار و سطح غنی سازی در ایران است، اما این کشور اصرار دارد برنامه هسته‌ایش اهداف صلح آمیز دارد. ایران 20 هزار دستگاه سانتریفوژ دارد که می‌خواهد تعداد آنها را افزایش دهد، اما غربیها خواهان کمتر شدن این دستگاه ها هستند. مسئله دیگر آینده اراک است. 

گزارشگر این شبکه گفت: گروه پنج بعلاوه یک خواهان توافق بیست ساله با ایران است، اما این کشور خواهان محدود شدن توافق به فقط هفت سال است. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار