این راه‌های ساده شما را انتقادپذیرتر می‌کند

در هنگام مواجه شدن با انتقاد در اولین گام برخورد با فرد منتقد را به تأخیر بیندازیم و برای جواب دادن به انتقاد وی قدری تأمل کنیم.

مهدی دوایی، روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به افراد اجازه بدهیم تا نظری متفاوت از نظر ما داشته باشند. این مسئله در مواجه شدن با انتقاد به ما کمک می‌کند.

وی افزود: همچنین افراد را در استانداردهای خودمان قرار ندهیم، علاوه بر آن بپذیریم که افراد دیگر نیز مانند ما اجازه اشتباه کردن دارند. این نوع عقاید به ما کمک می‌کند تا به راحتی با انواع انتقاد چه درست و چه نادرست آن کنار بیاییم.

این روان‌شناس با اشاره به این که انتقاد فرد منتقد درست یا نادرست باشد، اظهار داشت: در صورتی که فرد از ما انتقاد درست و به جایی کند، اجازه انتقاد کردن را به طرف مقابل داده‌ایم در غیر این صورت به فرد دیگری این مجوز را اعطاء‌ کرده‌ایم که اشتباهی مرتکب شود. در صورتی که مسئله انتقاد دیگران را به این صورت برای خود حل کنیم. در هنگام مواجه شدن با انتقادها مشکلی نخواهیم داشت.

دوایی تصریح کرد: هنگامی که با انتقاد فردی مواجه می‌شویم در اولین قدم برخورد با فرد منتقد را به تأخیر بیندازیم برای جواب دادن به وی قدری تأمل داشته باشیم. علاوه بر آن در هنگام پاسخ دادن به انتقادها هیچ گونه بی‌احترامی به فرد مقابل نکنیم.

این روان‌شناس با اشاره به کارآیی نداشتن تخریب فرد در هنگام مواجه شدن با انتقاد بیان کرد: در هنگام پاسخ دادن به انتقاد دیگری به هیچ عنوان شخصیت طرف مقابل را تخریب نکنیم. انجام این عمل ما را در سیکل معیوبی قرار می‌دهد و قرار گرفتن در این سیکل معیوب عواقب بدی برای ما به همراه خواهد داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار