مشاور عالی فدراسیون قایقرانی گفت: روئینگ احتیاج به پیست 2 کیلومتری دارد و من برای تمرین ورزشکاران این رشته در دریاچه آزادی مخالفم.

خسرو ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دریاچه آزادی یک کیلومتر بیشتر نیست و ورزشکار تا از نقطه صفر شروع کند و بخواهد برسد مجدداً باید دور بزند و این هم از نظر علمی درست نیست و هم به ورزشکار ضربه می‌زند.

مشاور عالی فدراسیون قایقرانی افزود: فقط غیرت ورزشکار است که باعث می‌شود در این رشته با وجود نداشتن پیست ادامه دهد.

ابراهیمی در ادامه بیان داشت: چند استان کشور برای ساختن این پیست اعلام آمادگی کرده‌اند که بعد از جلسه اسامی اعلام خواهد شد.

مشاور عالی فدراسیون در ادامه تصریح کرد: اعتقاد من این است که باید یک پیست km2 ساخته شود، زیرا در مسابقات جهانی ما از صفر شروع و به 2 کیلومتر باید برسیم. از طرفی با رقبای سرسخت پارو زدن و مسابقه دادن کار کمی نیست.

وی افزود: ما در کشورمان لیگ روئینگ نداریم، در حالی که کشورهای دیگر مسابقات 2 جانبه و چندجانبه بین خودشان برگزار می‌کنند.

مشاور عالی فدراسیون قایقرانی در خصوص رشته کانوئینگ اظهار داشت: در رشته کانوئینگ مسابقات و اردوها به خوبی اجرا می‌شود و هیچ مشکلی هم در این خصوص نداریم. همچنین پیست بین‌المللی و استاندارد در داخل کشور داریم.

ابراهیمی در خصوص رشته روئینگ تصریح کرد: در تلاشیم تا 2 اردوی یک ماهه برای روئینگ بگذاریم و شرایطی فراهم آوریم که قهرمانان بتوانند در خارج از کشور و در یک پیست مناسب به اردو بروند، البته کشورهایی مدنظر است که با فرهنگ‌مان هماهنگ باشند.

وی در ادامه بیان داشت: چند گزینه برای اجرای اردو در کشورها مدنظر است که فردا در جلسه‌ای نهایی می‌شود و بقیه رشته‌ها هم با آمادگی کامل در حال فعالیت هستند.

ابراهیمی افزود: مسابقاتی را برای وایت کارت خواهیم داشت که روند خوبی را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های آب‌های آرام تا 11 آذر ماه در اردو و مشغول به تمرین هستند و در مجموع هیچ اردویی متوقف نیست.

ابراهیمی تأکید داشت: برای رشته روئینگ اردوی بانوان برای رفتن به کشوری که پیست مناسب داشته باشد و متناسب با فرهنگ‌مان باشد، آغاز شده و درصدد هستیم که برای روئینگ پسران هم جایی را در نظر بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که می‌دانید پیست روئینگ در ایران وجود ندارد و ما احتیاج به یک پیست با حداقل km2 مسافت داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشاور ، قایقرانی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار