با توجه به آنکه وزارت ورزش و جوانان مهلتی را برای ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون بسکتبال اعلام کرده است، برخی افراد صحبت از حضور امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال در این عرصه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه  خبرنگاران، امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان پیش از آنکه پا به عرصه این رشته بگذارد در سرزمین توپ‌های نارنجی قدم گذاشته بود .
 
وی آخرین فعالیت خود را در این رشته به عنوان سرپرست تیم بسکتبال صنا انجام داد و با آمدن داور زنی به فدراسیون والیبال (خوش خبر ) هم از دیار آسمان خراش‌های بسکتبال به عنوان مسئول خداحافظی کرد و به دنیای والیبال قدم نهاد.
 
از زمان آغاز حضورش در این رشته عنوان سرپرستی تیم ملی بزرگسالان را بر عهده گرفت این مسئله با انتقادهای بسیاری از سوی افراد خبره و کار بلد والیبال همراه شد اما فعالیت خوب و حرفه‌ای وی در این بخش به همگان ثابت کرد که یک سرپرست پیش از آنکه والیبالی باشد باید یک مدیر توانا و همه فن حریف باشد  به طوری که در طول 7 سال حضور شبانه روزی اش در کنار تیم ملی مشکل خاصی به وجود نیامده و کارها طبق برنامه دنبال شده است.
 
حال که فدراسیون بسکتبال در آستانه یک تغییر و تحول بزرگ است فعالان این رشته در صدد جذب نخبگان برای کاندیداتوری پست ریاست این مجموعه هستند که یکی از گزینه‌های مورد نظر آنها امیر خوش خبر است، این موضوع بهانه‌ای شد تا به سراغ سرپرست هفت‌ساله تیم ملی والیبال بزرگسالان برویم و مصاحبه‌ای متفاوت با وی انجام دهیم.
 
امیر خوش خبر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دوستان هم صنف،هم تیمی و پیشکسوت‌های بسکتبال به من ابراز لطف کردند و خواستند تا بپذیرم و در این انتخابات شرکت کنم اما واقعیت امر این است که من کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم اگر از سوی مسئولان این وزارتخانه تکلیف شود که بروم ثبت‌نام کنم  این کار را خواهم کرد و خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهم  البته این اقدام را پس از مشورت با محمد داورزنی انجام خواهم داد در کل هنوز هیچ گونه صحبتی در این خصوص با من نشده است.
 
وی از احساس قلبی خود نسبت به بسکتبال این گونه گفت: بسکتبال رشته ای است که سال های سال بازی کرده‌ام و در رده‌های ملی و باشگاهی برای آن زحمت کشیده‌ام  به تعبیری عامیانه در این رشته خاک خورده‌ام  طبیعی است که دوست  داشته باشم تجربیاتم را در یک پروسه زمانی در رشته مورد علاقه‌ام به کار برده و برای رشد آن تاثیر گذار باشم اما پست ریاست فدراسیون بسیار حساس و سخت است.
 
خوش خبر تصریح کرد: نباید با استدلال بر اینکه من در والیبال موفق عمل کردم بگویم در فدراسیون بسکتبال هم صد درصد موفق خواهم بود چون در والیبال مجموعه عوامل دست به دست هم دادند و یک موفقیت کلی و بزرگ رقم خورد یک فرد نمی‌تواند تا این حد در رشد یک رشته به تنهایی تاثیر گذار باشد برنامه ریزی دقیق و حرفه‌ای باعث شد تا والیبال تا به این حد شکوفا شود و راه خود را پیدا کند.
 
سرپرست تیم ملی والیبال خاطر نشان کرد: محمود مشحون در مدت زمان حضورش در فدراسیون بسکتبال توانست افتخارات بزرگی را کسب کند حضور در مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی حاکی از موقعیت خوب این  فدراسیون دارد و به نظرم فردی که به جای وی در این پست قرار می‌گیرد باید تغییرات مضاعف و رو به رشدی را  در بسکتبال ایجاد کند که این امر نیاز به تجربه‌ی بسیار زیاد و سنگین دارد.
 
خوش خبر مهم ترین نیاز بسکتبال در شرایط کنونی را توجه به تیم‌های پایه عنوان کرد و گفت: تیم ملی بزرگسالان ویترین و چکیده فعالیت‌های فدراسیون است احساس می‌کنم در بسکتبال در بخش پایه ضعیف هستیم و نیاز به یک حرکت و برنامه‌ریزی منظم و منسجم در  این بخش احساس می‌شود تربیت مربیان کار آزموده و راه اندازی لیگ پویا به رشد بسکتبال در تمامی عرصه‌ها کمک می‌کند معتقدم لیگ باید از حالت تک قطبی خارج شود و نیروهای موجود با پراکنده شدن در تمامی تیم‌ها قدرت را پخش کنند تا به این شکل نیروها شناخته شوند.
 
حضور یک مربی صاحب نام در کنار تیم‌های ملی باعث می‌شود تا به بسکتبال شخصیت قهرمانی در عرصه‌های مختلف داده شود.
 
گفتنی است: رمضان علی دولو امروز صبح از سوی وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست فدراسیون بسکتبال منصوب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار