رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات:

یاور وزارت بهداشت در استمرار طرح تحول نظام سلامت هستیم

دکتر شهریاری گفت: وزیر بهداشت با اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت کار بزرگ و قابل تحسینی را شروع کرده است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر حسینعلی شهریاری با حضور در غرفه روابط عمومی وزارت بهداشت در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن بیان این مطلب گفت: چندین ماه از اجرای طرح تحول نظام سلامت می گذرد و در حال حاضر در گام سوم این طرح و بسته نظارتی اجرای تعرفه ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که در برخی از تعرفه ها اشکالی وجود داشته باشد باید مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اگر می خواهیم دریافت های غیرمتعارف نداشته باشیم، و پزشکان را تشویق به تمام وقتی کنیم، باید اختلاف دریافتی پزشکان در بخش دولتی و خصوصی کاهش یابد و چاره ای جز این نداریم.

دکتر شهریاری در ادامه با بیان این که از دولت یازدهم به دلیل این که حوزه سلامت را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده است، قدردانی می کنم، افزود: تلاش و شجاعت وزیر بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت و عزم وی در خصوص مقابله با دریافت های غیرمتعارف قابل تحسین است.

وی در عین حال یادآور شد: وزیر بهداشت در مقابله با دریافت های غیرمتعارف وارد حرکتی شده است که البته این گونه حرکت ها هزینه دارد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، راه اندازی سامانه ای برای رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مربوط به تعرفه سلامت را از نقاط قوت اجرای فاز سوم طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

دکتر شهریاری در ادامه تاکید کرد: ما نیز در مجلس یارو یاور وزارت بهداشت هستیم و سعی می کنیم با تصویب قانون یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و نیز هدف مندی یارانه ها کاری کنیم که  دغدغه ای بابت استمرار طرح تحول نظام سلامت وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: دولت و مجلس با اجرای طرح تحول نظام سلامت وارد حوزه ای شده اند که قابل بازگشت نیست و نمی توان از آن عقب نشینی کرد چرا که عقب نشینی از آن چالش جدی برای دولت خواهد بود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم با مجموعه اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای سیاست های کلی نظام سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در تحقق فرمایشات رهبری کاری کنیم که بیمار جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.