ایدنی گفت: نگاه ما به مقوله سلامت باید فرآیندی باشد و برنامه‌های بخشی، زیاد معطوف به نتیجه نیست ولی موفقیت در اولین گام طرح تحول یعنی کاهش پرداختی از جیب مردم به میزان یک دهم قبل از شروع طرح، بسیار امیدبخش است.

دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در دولت جدید، سلامت جزء اولویت‌های اصلی کشور قرار گرفته است و نابسامانی که در حوزه سلامت وجود داشت از قبیل: سهم پایین سلامت از تولید ناخالص ملی و عدم انجام تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی و نابسامانی تعرفه‌ای در ارائه خدمات پزشکی، عوارض زیادی از جمله ایجاد تزلزل در اخلاقیات جامعه پزشکی راه به همراه داشت.

وی ادامه داد: طبق آمار، قبل از شروع طرح تحول نظام سلامت، میزان پرداختی از جیب مردم به 60 درصد رسیده بود که بار سنگینی را به مردم تحمیل می‌کرد و این آمار، مجموع هزینه‌هایی بود که در سبد درمانی بیمار وجود داشت.

دکتر ایدنی گفت: از دیگر مشکلات قبل از شروع طرح تحول، عدم وجود عدالت در سلامت برای اکثر اقشار جامعه بود که در نتیجه آحاد مردم از خدمات مطلوب برخوردار نبودند و شروع طرح تحول سلامت در این شرایط در کشور به عنوان ناجی بخش بهداشت و درمان است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار