مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان:

طرح تحول در مرکز طبی کودکان یک هفته قبل از آغاز رسمی شروع شد

دکتر رضایی گفت: شروع طرح تحول نظام سلامت که از 15 اردیبهشت رسماً آغاز گردید، در مرکز طبی کودکان از تاریخ 8 اردیبهشت آغاز گردید و تا به حال با موفقیت در حال اجرا است و با کاهش پرداختی از جیب مردم به میزان 10 درصد و در مورد روستائیان 5 درصد، می‌توانیم بگوییم پیشتاز در اجرای طرح هستیم.

دکتر نیما رضایی مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دومین گام اصلی طرح تحول که عدم مراجعه بیماران به خارج از بیمارستان برای خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی و پارا کلینیکی بود، در مرکز طبی کودکان به خوبی در حال اجرا است و اگر تجهیزاتی در بیمارستان نباشد، بیمار به خارج از بیمارستان نمی‌رود و بیمارستان موظف به تأمین تجهیزات مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در خصوص استفاده از MRI  چون مرکز طبی مجهز به این نوع خدمت نیست، بیمارات به مرکز بیمارستانی امام خمینی که مجاور مرکز طبی است ارجاع داده می شوند و هیچ هزینه اضافه پرداخت نمی‌کنند و پرداختی بیمار همان 10 درصد طبق تعرفه است.

دکتر رضایی در خصوص حضور پزشک مقیم گفت: یک سال قبل از شروع طرح تحول سلامت اورژانس در مرکز طبی کودکان، دستیاران فوق تخصص مستقر بودند که از ابتدای فروردین امسال، اعضای هیات علمی و متخصصین و فوق تخصصین اطفال در اورژانس به طور 24 ساعته حضور دارند.

ضمن اینکه متخصص بیهوشی هم در مرکز اورژانس حضور دارد ولی با توجه به اینکه این مرکز، مرکز جراحی نیست حضور متخصص بیهوشی، به طور 24 ساعته، نیست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.