دبیر خانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت تاکید کرد

حضور فیزیکی فعال پزشک مقیم در بیمارستان‌های درمانی

آقاجانی افزود:17رشته تخصصی و فوق تخصص مشمول این طرح می شوند و پزشک مقیم موظف است در تمام ساعات مقیمی، حضور فیزیکی فعال در بیمارستان‌های درمانی /آموزشي درمانی داشته و اقدامات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیماران مرتبط با زمینه تخصصی خود را انجام‌‌دهد.

دکتر آقاجانی رئیس دبیر خانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور بهره‌مندی به‌هنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائم پزشکان متخصص در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این برنامه از اول خرداد ماه اجرا شده است که با گذشت 7ماه از شروع برنامه 400 بیمارستان مشمول به طور کامل آن را اجرا و بیش از 7200 متخصص ما را در اجرای شایسته طرح همراهی کرده اند و به طور متوسط هرشب بیش از 843 پزشک متخصص در این بیمارستانها مقیم هستند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه ارائه به‌موقع خدمات درماني، پاسخگویی 24 ساعته بیمارستان‌های درمانی و آموزشي - درماني، تعیین تکلیف بیماران توسط متخصص مربوط در بخش اورژانس در حداقل زمان ممکن، انجام به موقع ویزیت بیماران، اعمال جراحی و پروسیجرهای اورژانسی و در نهایت افزایش رضایت‌مندی مردم بوده است.

دکتر آقاجانی افزود:به منظور تضمین دریافت خدمات درمانی مناسب در هر ساعت شبانه روز و در همه نقاط کشور و ارتقای کیفیت خدمات و مراقبت‌های سلامت، دانشگاه‌هاي علوم پزشکی  در بیمارستان‌های درمانی /  آموزشي درمانی تابعه مکلف شده اند، از پزشکان متخصص یا فوق‌تخصص‌ /فلوشیپ به عنوان پزشک مقیم استفاده نمایند.

وی اعلام کرد :17رشته تخصصی و فوق تخصص مشمول این طرح می شوند و پزشک مقیم موظف است در تمام ساعات مقیمی، حضور فیزیکی فعال در بیمارستان‌های درمانی / آموزشي درماني داشته و اقدامات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیماران مرتبط با زمینه تخصصی خود را انجام‌‌دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار