میرگلوبیات گفت: بر اساس آن چه در تعرفه‌گذاری سال جدید معین شده است میزان دریافتی پزشکان 3 تا 4 برابر شده است که البته تنها افزایش دستمزد نمی‌تواند راهکاری مطمئن در از بین بردن زیرمیزی باشد.

شهلا میرگلوبیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای از بین بردن پدیده زشت زیرمیزی نیاز است که پزشکان مقیم شوند یعنی پزشک موظف باشد در بیمارستان مقیم بوده و تمام ویزیت‌های خود را داخل بیمارستان انجام دهد.

وی گفت: اگر چه طرح مقیم کردن پزشکان در بیمارستان‌ها در حال اجرا است، اما به نظر می‌رسد افزایش 3 برابری دستمزد یک پزشک می‌تواند وسوسه کار در مطب را هم افزایش دهد و برخی از پزشکان ادعا می‌کنند در داخل مطب هم مقیم هستند.

وی افزود: در صورتی مقیم کردن پزشک معنی واقعی پیدا می‌کند که پزشک در تمام مدت در بیمارستان در دسترس باشد و به حدی نظارت‌ها افزایش یابد که نتواند پزشکی بیماران را به مطب خود برده و در واقع به ویزیت در مطب دست بزند که رعایت این مقررات نیازمند نظارت و بازرسی قاطع و محکم از سوی وزارت بهداشت بر دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی تصریح کرد: سپردن مدیریت بیمارستان‌های بخش دولتی به بخش خصوصی راهکارهای خوبی برای حل مشکلاتی از این دست است.

وی یادآور شد: زمانی افزایش دستمزد پزشکان مفید است که پزشک مقیم تمام مدت به کار خود در بیمارستان پایبند باشد و از پذیرش مریض در مطب خود برای اخذ پول بیشتر پرهیز کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۳
این طرح تحول درمان می باشد نه طرح تحول سلامت...
-
یک پرستار
۰۱:۳۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۳
اصلا جامعه پرستار و ... نمی خواهد !!!!!!. پرستار معیشت نمی خواهد. آسایش نمی خواهد. من جرات نمی کنم مریضم را به پرستاران خسته ی بیمارستانها بسپارم. نه! نه! فکر نکنید دوستان کم کاری میکنند ! نه! اصلا! ولی کاری که بر عهده شان گذاشته می شود بیش از توانشان است
آخرین اخبار