دکتر قربانی گفت: مجلس در اجرای طرح تحول سلامت، تمام قد از وزارت بهداشت حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: من در تمام مصاحبه ها اعلام کردم که با توجه به سیاست های کلی سلامت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، یکی از خدمات دولت یازدهم که برای مردم نیز کاملا ملموس است، عملکردش در حوزه سلامت است.

دکتر محمد حسین قربانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر افکار عمومی جامعه بیانگر رضایتمندی نسبی نسبت به عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به این که همراهی مجلس و دولت یکی از دلایل رسیدن به این موفقیت است، گفت: در دولت ها و مجلس های قبل اولویت بهداشت و درمان در رده نهم و دهم قرار داشت در حالی که در تمام دنیا حوزه سلامت محور توسعه است ولی این اولویت متاسفانه کاملا فراموش شده بود.

دکتر قربانی گفت: در حال حاضر این اولویت در رده دوم و سوم قرار دارد. گام مجلس در جهت اختصاص یک درصد ارزش افزوده در طی 35 سال گذشته بی سابقه بود و این نگاه مجلس برای هیچ کدام از حوزه های دولت وجود نداشت. با این که محور توسعه کشور،کشاورزی است، ولی مجلس حتی این نگاه را نسبت به حوزه کشاورزی هم نداشت و با توجه به تاکید قانون برنامه پنجم نسبت به اختصاص 30 درصد از هدفمندی یارانه ها به بخش صنعت، مجلس تمام قد برای اجرای طرح تحول سلامت، یک درصد ارزش افزوده را در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داد که بالغ بر 3 هزار و 300 میلیارد تومان است.

به گفته وی هرچقدر هم اراده و طرح وجود داشته باشد ولی منابع مالی اگر لحاظ نشود، نمی توان گامی برداشت. بنابراین مجلس این گام را برداشته و شاخص ها را مشخص کرده به طوری که این طرح باید در جهت بیمه روستاییان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر و اطراف کلان شهرها اقدام کند و مازاد بودجه برای تجهیز خانه های بهداشت، مراکز درمانی روستایی اختصاص یابد.

دکتر قربانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وحدت رویه بین دو وزارت بهداشت و رفاه منجر به پیش رفتن هرچه بهتر طرح تحول سلامت شده و تناقض ها از بین رفته است. ما نیز در مجلس به طور کامل از اقدامات وزارت بهداشت دفاع می کنیم. ولی در حال حاضر یکی از دغدغه های کمیسیون بهداشت اولویت دادن به حوزه بهداشت است البته من به سهم خود برای وزارت بهداشت این حق را قائلم که به حوزه درمان اولویت دهد چون چالش های این حوزه که در طی این سالها چندین برابر شده، باید به طور اورژانسی برطرف گردد. با توجه به تعهدات وزارت بهداشت، بهداشت نیز در گام های بعدی در اولویت قرار گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: پایداری بودجه ها در طرح تحول سلامت بستگی به عملکرد وزارت بهداشت دارد و البته ظرفیت های فردی و گروهی درون این وزارت خانه بسیار اثرگذار هستند ولی عملکرد بسیار خوب وزارت بهداشت نیازی به قانع کردن مجلس ندارد.

به گفته وی خوشبختانه این اراده در وزارت بهداشت وجود دارد و امیدواریم در طی ماه های آینده با تغییر و تحولاتی که شخص وزیر بهداشت در مجموعه وزارت بهداشت بوجود آورده، شاهد اقدامات هرچه موثر تر این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

دکتر قربانی اذعان کرد: بی آلایشی ایشان و حضور مستمر و مداومشان به طور قطع موفقیتهای این وزارت خانه را در آینده هرچه بیشتر خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.