در درگیری‌های روز گذشته در شهر رداع یمن دست کم 50 تن کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، این شبکه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که در درگیری‌های نیروهای انصارالله با القاعده و قبایل هم پیمان این گروه در شهر رداع در استان بیضاء در مرکز یمن، دست کم 50 تن کشته شدند.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد: بیش از 20 تن از نیروهای مسلح انصارالله شب گذشته در حملات مسلحان قبایل کشته شدند و همچنین حدود 20 تن از نیروهای انصارالشریعه، شاخه نظامی القاعده در یمن، نیز در درگیری‌های میان انصارالله با این گروه در شهر رداع در استان بیضاء به هلاکت رسیدند.

همچنین 12 تن از اعضای گروه انصارالشریعه در دو حمله‌ای که پهپادهای که احتمال می‌رود برای آمریکا بوده باشد کشته شدند.

همچنین الجزیره گزارش داد که در جنوب یمن، مقامات استانهای أبین و لحج یمن از نیروهای مسلح قبایل خواستند تا به حمایت از تأسیسات زیربنایی شهر عدن بپردازند.

الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که صدها تن از این مسلحان در اطراف مکان‌های دولتی و تأسیسات های اقتصادی در عدن از ترس مورد حمله قرار گرفتن این مکانها، در اطراف این مکانها مستقر شده اند.

"عبداللطیف السید"، فرمانده کمیته های مردمی طرفدار ارتش در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در این باره گفت: ما در عدن هستیم تا از تأسیسات زیربنایی با هماهنگی ارتش محافظت نماییم.

گفتنی است، وزارت دفاع عراق در سالهای 2011 و 2012 اقدام به تشکیل این کمیته ها به منظور کمک به ارتش در مبارزه با القاعده کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کشته ، درگیری ، شهر ، رداع ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار