انتخابات جدائی‌خواهان در شرق اوکراین صبح امروز (یکشنبه) آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  انتخابات جدائی‌خواهان در شرق اوکراین صبح امروز (یکشنبه) آغاز شد.

. ساکنان منطقه " جمهوری خلق دونتسک" و " جمهوری خلق لوگانسک " در شرق اوکراین روز یکشنبه برای انتخاب رهبران محلی و همچنین نهادهایی اجرایی خود به پای صندق های رأی رفتند.

وزارت امور خارجه اوکراین روز سه شنبه برگزاری انتخابات در این دو جمهوری خودخوانده را محکوم کرد این اقدام را غیر قانونی اعلام کرد.

"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از برگزاری این انتخابات ابراز تأسف کرد و گفت برگزاری این انتخابات پروتکل مینسک را به صورتی جدی زیر سوال خواهد برد.

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلامکرد برگزاری این انتخابات به صورتی جدی پروتکل مینسک را زیر سوال خواهد برد ، توافق نامه ای که در تلاش برای برقراری آتش بس در شرق اوکراین توسط دولت اوکراین  و گروه های مخالف در ماه سپتامبر در پایتخت بلاروس امضا شد.

او همچنین گفت معاهده صلح مینسک " باید فورا و به صورتی کامل اجرا شود."

در همین حال، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد مسکو نتایج انتخابات روز یکشنبه در دونتسگ و لوگانسک را به رسمیت خواهد شناخت.

 در ماه سپتامبر رهبران جمهوری های خودخوانده لوگانسک و دونتسک اعلام کردند قصد دارند در روز یکشنبه برای انتخاب رهبران محلی انتخابات برگزار کنند.

معترضانی که خواستار استقلال از دولت مرکزی کیف بودند در اوایل ماه آوریل اعتراضات خود را در شرق اوکراین آغاز کردند.

این اعتراضات پس از آن برگزار شد که روسیه طی برگزاری یک همه پرسی شبه جزیره کریمه را به خود الحاق کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در گیری هایی که در اواسط ماه آوریل در شرق اوکراین آغاز شد سبب کشته شدن بیش از سه هزار و 700 نفر و زخمی شدن بیش از نه هزار تن دیگر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار