رسیدگی به شکایات فرآیندی است که در یکی دو سال اخیر شدت پیدا کرده و حجم شکایاتی که در آزمایشگاه مرجع سلامت به آن رسیدگی می‌کنیم، زیاد شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سیامک سمیعی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در رابطه با رسیدگی به شکایات گفت: حجم شکایاتی که در آزمایشگاه مرجع سلامت به آن رسیدگی می‌کنیم زیاد شده است در حالی که بایستی عملا در سطح دانشگاه‌ها، به آن‌ها رسیدگی شود و شاید در‌‌ همان جا پرونده برخی از این شکایات بسته شود. 

 وی افزود: این شکایات در حوزه کیفیت محصولات و یا انجام تعهدات ارائه دهنده محصول و خدمت است که در حالت اول رسیدگی راحت‌تر است به دلیل اینکه روش‌های کنترل کیفیت وجود دارد و آزمایشگاهها نیز سریع‌تر از وزارتخانه می‌توانند متوجه شوند ولی اینکه طرفی به تعهداتش عمل کند یا نه با توجه به اینکه مرسوم نیست که شرکتها و مصرف کنندگان‌ نهایی آن‌ها بر مبنای قرار داد امضا شده به تعهدات خود پایبند باشند، از این رو تبادلات به نتیجه نمی‌رسد و وظیفه وزارت بهداشت این نیست که وارد قرار داد دو نفر شود. 

سمیعی اذعان داشت: البته نتیجه عدم تعهد یک شرکت در مرکز آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت معمولا به توقف صدور مجوز‌هیا قانونی و معلق کردن شرکت‌ها می‌انجامد و تا زمان رفع شدن مشکل از دادن خدمت خودداری می‌شود. 

 وی در پایان گفت: گاهی اوقات در مسیر زندگی به شکایات پای ما به قوه قضاییه باز می‌شود و در آنجا متوجه می‌شویم که یکی از چالش‌های بزرگ در برخورد با متخلفان و متقلبان خلاء قانونی است. از این رو بسیاری از متخلفان جریمه مهمی نمی‌شوند و این امر باعث شده است که بر روی اطلاع رسانی بیشتر تکیه کنیم و اگر متوجه شویم با اعمال قانون نظرات ما تامین نمی‌شود. در این شرایط اطلاع رسانی می‌کنیم و امیدواریم این اطلاع رسانی باعث شود که مصرف کنندگان این افراد را شناسایی کنند.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار