به منظور انجام آزمایشهای بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی در هر دانشگاهی یک شبکه درون دانشگاهی خدمات آزمایشگاهی تشکیل می‌شود.

سیامک سمیعی مدیر کل آزمایشگاههای مرجع سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه آزمایشگاههای بیمارستان‌های دولتی این است که اکثر آزمایشگاههای بیمارستان‌های دولتی به افرادی خارج از وزارت بهداشت و حتی اعضای هیئت واگذار شده است.
در اصل واگذاری به بخش خصوصی باعث شده که این آزمایشگاهها خدماتی را ارائه دهند که به نفع آنها باشد.

وی با بیان اینکه آغاز طرح تحول سلامت آزمایشگاه‌ها را مجبور کرد که باید کلیه آزمایشات مربوط و مورد نیاز بیمارستان را انجام دهند افزود: باید توجه داشت که شاید برخی آزمایشگاه‌ها امکان انجام برخی از آزمایشات را به دلیل نبود نیروی انسانی و با تجهیزات نداشته باشند که در این صورت در این طرح تشکیل شبکه درون دانشگاهی خدمات آزمایشگاهی دیده شده است به این معنا که یک آزمایشگاه مرجع در هر دانشگاه با کلیه تجهیزات و امکانات با امکان انجام کلیه آزمایشات ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اداره امور آزمایشگاههای معاونت درمان هر دانشگاه این آزمایشگاه را رصد می‌کند، عنوان کرد: طبق ابلاغیه جدید طرح تحول سلامت تا زمان آماده شدن آزمایشگاه مرجع، آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های دولتی اجازه برای انجام خدماتی که نمی‌توانند انجام دهند طی سه ماه با یک آزمایشگاه مخصوص با تعرفه تواقفی قرار داد ببندند تا به تدریج آزمایشگاههای نو را از لحاظ نیرو و امکانات تجهیز کنند.

سمیعی تأکید کرد:دستورالعمل نظارت و بازرسی بر آزمایشگاههای بیمارستان‌های دولتی را تدوین و چک لیست آنها آماده شده است که بازرسی از آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های دولتی تهران طی چند روز آینده آغاز می‌شود و بازرسی آزمایشگاههای استانهای دیگر بعد از ماه رمضان انجام می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار